وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » آغاز رای گیری زودهنگام انتخابات فدرال استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/02/09 - 17:21

آغاز رای گیری زودهنگام انتخابات فدرال استرالیا

صدای استرالیا - با وجود آنکه هنوز سه هفته تا زمان برگزاری انتخابات فدرال استرالیا فرصت باقی است اما از صبح امروز دوشنبه افرادی که می خواهند می توانند رای خود را در صندوق بیاندازند.

آغاز رای گیری زودهنگام انتخابات فدرال استرالیا

صدای استرالیا – با وجود آنکه هنوز سه هفته تا زمان برگزاری انتخابات فدرال استرالیا فرصت باقی است اما از صبح امروز دوشنبه افرادی که می‌خواهند می‌توانند رای خود را در صندوق بیاندازند.

افرادی که دلیلی موجه برای رای ندادن در تاریخ ۱۸ می دارند می‌توانند از امروز دوشنبه در انتخابات زودهنگام شرکت کنند.

رای گیری زودهنگام انتخابات فدرال استرالیا به مدت سه هفته در جریان خواهد بود و افرادی که به دلایل مختلف نمی‌توانند روز ۱۸ می رای خود را به صندوق بیاندازند می‌توانند در مدت این سه هفته به شعبه‌های اخذ رای مراجعه و در انتخابات شرکت کنند.

به همین منظور بیش از ۵۰۰ شعبه اخذ رای در سراسر استرالیا از روز دوشنبه برای شرکت مردم در رای گیری زودهنگام باز خواهند بود.

همانطور که اشاره شد برای شرکت در انتخابات زودهنگام فرد رای دهنده باید دلیلی منطقی و قابل قبول مانند آنکه در تاریخ ۱۸ می در سفر است و یا آنکه در آن روز نوبت زایمان دارد، داشته باشد.

از دیگر دلایلی که شرکت در رای گیری زودهنگام را توجیه می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری، ترس از امنیت محل اخذ رای، بیش از هشت کیلیومتر فاصله داشتن از محل اخذ رای، گذراندن مدت محکومیت در زندان و یا در حال نگهداری بودن از فردی بیمار در بیمارستان.

سیدنی مورنینگ در این رابطه می‌نویسد: هر چند باید دلیل قابل قبول برای رای گیری زودهنگام داشت اما با این وجود قوانین مربوط به آن راحتتر شده‌اند.

تام راجرز، کمیسونر انتخابات فدرال استرالیا نیز اعلام کرده است که از مردم خواسته شده تا خود آنها درباره تمایل به شرکت در رای گیری زودهنگام اعلام نظر کنند.

انتظار می‌رود که پنج میلیون نفر از افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات فدرال استرالیا، در رای گیری زودهنگام شرکت کنند.

منبع: ام اس ان و شبکه ۹ استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه