وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی/کانگوروها می‌‌خواهند متفاوت باشند

تاریخ انتشار : 1397/02/31 - 0:09

آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی/کانگوروها می‌‌خواهند متفاوت باشند

صدای استرالیا – تیم ملی فوتبال استرالیا بعد از راهیابی به جام‌های جهانی از طریق عضویت در ۲ کنفدراسیون فوتبال جهان، می‌خواهد در آوردگاه روسیه تیمی متفاوت با گذشته باشد.

آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی

صدای استرالیا – تیم ملی فوتبال استرالیا بعد از راهیابی به جام‌های جهانی از طریق عضویت در ۲ کنفدراسیون فوتبال جهان، می‌خواهد در آوردگاه روسیه تیمی متفاوت با گذشته باشد.

جام جهانی نه فقط محل حضور بهترین تیم های جهان و عرصه رقابت آنان برای فتح عنوان نخست است، بلکه محلی برای حضور تیم‌های است که هر یک خصوصیات خاص و جالبی دارند. از جمله این که تیمی تحت عضویت دو کنفدراسیون توانسته باشد به برترین تورنمنت فوتبالی جهان حضور یابد.

استرالیا یا کانگوروها چنین تیمی هستند.آنها در سال ۱۹۷۴ در حالیکه عضو کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه بودند، با غلبه بر تیم قدرتمند آن‌زمان آسیا یعنی ایران به جام جهانی آلمان رسیدند.حالا که بیش از یک دهه است که در آسیا فعالیت می‌کنند، به جام جهانی روسیه می‌آیند و البته با تمام توان خود دنبال اهدافی می‌‌گردند.

تیمی که اکنون بعد از چندین دوره حضور، حریفی نام آشنا در سطح ورلدکاپ است، هر چند در گروه سوم در کنار فرانسه، پرو و دانمارک فعالیت می‌کنند، در جست‌وجوی راهی برای ورود به مرحله بعد هستند.

تعداد حضور در جام جهانی

تیم ملی فوتبال استرالیا که در کنار کانگوروها همچنین «ساکروس» نیز نامیده می شود، تاکنون حضور در پنج دورن مسابقات جام جهانی را تجربه کرده است.
ساکروس که تنها تیم ملی در کره زمین است که به خاطر حضور در ۲ قاره (ابتدا اقیانوسیه و اکنون آسیا)قهرمان ۲ قاره شده، برای نخستین مرتبه در جام جهانی ۱۹۷۴ در کشور آلمان حضور یافت.

سپس سال ها دور از این رویداد باقی ماند تا این که دومین حضورش را در جام جهانی در سال ۲۰۰۶ به چشم دید.بعد از آن کانگوروها در جام های جهانی ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۴ و اکنون روسیه حضور یافتند و البته در دوره های حضور خود تنها درمرحله گروهی حذف شدند.

مرحله مقدماتی

تیم ملی فوتبال استرالیا معروف به کانگوروها راه بسیار بلندی را طی کرد تا توانست به رقابت های روسیه ۲۰۱۸ برسد. این تیم توسط آنژه پوستواوغلو آماده حضور در مرحله مقدماتی شد. کانگوروها با حضور در گروه Aمقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، بعد از تیم های ژاپن و عربستان در رده سوم جای گرفت. به این ترتیب در نبرد با تیم سوم گروهB یعنی سوریه ، راهی پلی اف قاره ای شد و سرانجام با برد در دیدار هندوراس ، مسافر روسیه شد. البته بعد از کسب این موفقیت، پوستواوغلو به خاطر اختلاف با فدراسیون فوتبال استرالیا از مقامش استعفاکرد.

افتخارات

تیم استرالیا که در سال ۱۹۲۲ نخستین حضور خود را با رویارویی برابر نیوزیلند اعلام کرد،در سال ۲۰۰۶ عضویت در قاره اقیانوسیه را ترک کرد و به آسیا راه یافت.
در آسیا، این تیم توانست در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جام ملت های که خود میزبان بود، مقام قهرمانی را آن خود کند. اما در گذشته و زمان حضور در اقیانوسیه این تیم قهرمان سال های ۱۹۸۰،۱۹۹۶،۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ شد.

بازیکنان شاخص

کاپیتان این تیم بدون مربی، ژدنیاک ۳۳ ساله است که در انگلیس توپ می زند و ستاره بی چون و چرا آنها تیم کهیل ۳۷ است که با ۵۰ گل ملی، آقای گل ملی کانگوروها است.

در ترکیب احتمالی استرالیا برای جام جهانی ۲۰۱۸ ، متئو رایان دروازه بان است و در خط دفاع متئو جرومان، ترنت ساینسبری، بیلی رایت و مارک میلیگان بازی می کنند. در خط هافبک این تیم بازیکنان با تجربه ای حاضر هستند و از میان آنها می توان به ژدنیاک و روکیچ اشاره داشت و در خط حمله نیز متئو لکیه و تیم کهیل بازی می کنند.

مربی

برخلاف مسابقات انتخابی که سکان هدایت کانگورها در اختیار آنژه پوستواوغلو بود، هم اکنون یک مربی هلندی نام آشنا تیم استرالیا را هدایت می کند. بعد از آنکه مرحله انتخابی به اتمام رسید و استرالیا بعد از طی کردن راهی بلند، عاقبت چمدانش را برای حضور در روسیه ۲۰۱۸ بست، پوستواوغلو استعفا داد. فدراسیون فوتبال استرالیا که سریع برای انتخاب جانشین دست به کار شده بود، برت فان ماروایک، سرمربی تیم ملی عربستان در مرحله مقدماتی را برگزید. این مربی هلندی که اکنون مسئولیت فنی تیم استرالیا رابرعهده دارد، با ۶۵ سال سن ، یک مربی با تجربه و صاحب نظر در فوتبال است.

او در دوران جوانی در تیم های عمدتا درجه ۲ هلند توپ زد.اما وقتی مربیگری را از سال ۱۹۹۸ شروع کرد ابتدا سکان هدایت فورتونا سیتارد را برعهده گرفت و با مطرح کردن نام خود به فاینورد، تیم صاحب نام لیگ هلند آمد.

بعد از این تیم وی سکان هدایت تیم بورسیادورتموند آلمان را در اختیار گرفت و بعد برای مدت ۲ فصل نیز به فاینورد بازگشت.سپس در سال ۲۰۰۸ سرمربی تیم ملی هلند شد و تا سال ۲۰۱۲ این مسئولیت را در اختیار داشت.

اوج کار وی در این تیم به جام جهانی ۲۰۱۰ می رسد که لاله های نارنجی را به مقام نایب قهرمانی رساند.بعد از این حضور او به بوندس لیگا آلمان بازگشت و برای ۲ سال مربی هامبورگ شد.در سال ۲۰۱۵ نیز به عربستان رفت و بعد از ۱۲ سال تیم این کشور رابه جام جهانی رساند.

سیستم بازی

استرالیا نیز همانند سایر تیم‌ها به روش ۱-۳-۲-۴ بازی می کند. به باور فان‌ماروایک، کانگوروها در این قالب می‌توانند به بهترین شکل، توانمندی فنی خود را در زمین نشان دهند.از طرفی قادر خواهند شد تا در قالب تیمی، برنامه‌های تاکتیکی مورد نظر را اجراکنند.

نقاط قوت و ضعف

استرالیا ۲۱ لژیونر دارد و به طور معمول، شاکله اصلی این تیم را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در فوتبال اروپا و بعضا حتی آسیا توپ می‌زنند. البته این موضوع، در مواقعی برای استرالیا دردسرساز ‌می‌شود. در واقع در چنین تیم هایی سرمربی با ۲۱ تفکر مختلف روبرو است و کار برای هماهنگی بسیار سخت است. نگاهی به قهرمانان جام های جهانی نشان می‌دهد، در تیم آن ها معمولا اکثر بازیکنان از یک یا دو تیم هستند؛ نظیر اسپانیا ۲۰۱۲، آلمان ۲۰۱۴ و… . همچنین باید در نظر گرفت که سفر بازیکنان لژیونر از اروپا به استرالیا بسیار زمان می‌برد و در واقع آن ها در زمان فیفادی، یک روز کامل را از دست می‌دهند و باتوجه به مسابقات فشرده در اروپا، با خستگی وارد اردوی تیم ملی می‌شوند.

آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی

نکته خاص

درجمع بازیکنان تیم ملی فوتبال استرالیا برای حضور در مسابقات جام جهانی روسیه یک بازیکن جوان حضور دارد که اصلیتی ایرانی دارد. این فوتبالیست کسی جز «دانیال ارزانی »نیست.هافبک هجومی که در تیم ملبورن سیتی بازی می کند، تا چندی پیش مورد توجه کارلوس کی روش ، سرمربی تیم ملی ایران قرار داشت.اما در نهایت بازی در تیم استرالیا را برگزید و در جمع شاگردان فان ماروایک قرارگرفت.

منبع: خبرگزاری فارس


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه