وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » آدم‌ربایی مجازی؛ هشدار پلیس استرالیا به دانشجویان چینی و خانواده‌‌هایشان

تاریخ انتشار : 1399/05/07 - 8:57

آدم‌ربایی مجازی؛ هشدار پلیس استرالیا به دانشجویان چینی و خانواده‌‌هایشان

صدای استرالیا - پلیس استرالیا پس از دریافت گزارش‌هایی دربارۀ یک کلاهبرداری وسیع بین‌المللی، دربارۀ افزایش خطر اخاذی پول از دوستان و خویشاوندان دانشجویان چینی حاضر در این کشور هشدار داد.


صدای استرالیا – پلیس استرالیا پس از دریافت گزارش‌هایی دربارۀ یک کلاهبرداری وسیع بین‌المللی، دربارۀ افزایش خطر اخاذی پول از دوستان و خویشاوندان دانشجویان چینی حاضر در این کشور هشدار داد.

پلیس استرالیا با اتکاء به گزارش‌های مقامات چینی اعلام کرد که برخی کلاهبرداران از مسیر ترساندن دانشجویان چینی و حتی تهدید به اینکه آنها را خواهند ربود، توانسته‌اند میلیون‌ها دلار باج دریافت کنند.

گزارش‌ها حاکیست که کلاهبرداران اغلب به زبان چینی سخن می‌گویند و ادعا می‌کنند که از سفارت چین یا پلیس، یا کنسولگری چین با آنها تماس گرفته‌اند. آنها در ابتدا به دروغ به دانشجویان چینی می‌گویند که او در چین به جرم و جنایتی متهم شده است. کلاهبرداران همچنین گاه با خانواده دانشجویان تماس گرفته و می‌گویند که اسناد هویتی فرزندانشان به سرقت رفته و به همین دلیل آنها با خطر اخراج از استرالیا یا بازداشت مواجه هستند.

کلاهبرداران به این ترتیب دانشجویان و خانواده‌هایشان را ترسانده و درنهایت می‌گویند که برای رفع این خطرات باید مبلغی را پرداخت کنند.

کلاهبرداران به تهدید قربانی‌ها ادامه می‌دهند و درنهایت آنها را مجبور می‌کنند تا مبالغ قابل توجهی را به حساب‌های بانکی آنها در خارج از کشور واریز کنند.

بنا بر اعلام پلیس استرالیا، تنها در سال جاری میلادی هشت مورد از این دست کلاهبرداری‌ها شناسایی شده است و کلاهبرداران در مجموع توانسته‌اند بیش از سه میلیون دلار استرالیا اخاذی کنند.

سال گذشته نیز کلاهبرداران توانستند تحت عنوان جعلیِ «مقامات چینی» بیش از هزار مورد کلاهبرداری را در خاک استرالیا به ثبت برسانند.

مخالفان دولت چین که در تبعید به سر می‌برند و اعضای گروه‌های اقلیت چینی نیز اعلام کرده‌اند که بارها تحت همین عنوان مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

افزایش این دست کلاهبرداری‌ها باعث شد تا مقامات چین رسما اعلام کنند که هیچ مرجعی حق ندارد با دانشجویان تماس گرفته و از آنها درخواست پول کند.

منبع: یورونیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه