وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » کارشناسان: در تعطیلات سال نو، مراقب باشید در دام کلاهبرداران نیفتید

تاریخ انتشار : 1401/10/01 - 4:48

کارشناسان: در تعطیلات سال نو، مراقب باشید در دام کلاهبرداران نیفتید

صدای استرالیا– انجمن بانکداری استرالیا (ABA) هشدار داد که مردم باید در طول فصل تعطیلات بیشتر مراقب کلاهبرداران باشند. آنا […]

کارشناسان: در تعطیلات سال نو، مراقب باشید در دام کلاهبرداران نیفتید

صدای استرالیا– انجمن بانکداری استرالیا (ABA) هشدار داد که مردم باید در طول فصل تعطیلات بیشتر مراقب کلاهبرداران باشند.

آنا بلای، مدیر عامل ABA گفت: کلاهبردارانی که وانمود می‌کنند از یک بانک هستند، ممکن است با مشتریان تماس بگیرند. مردم باید به خاطر داشته باشند که بانک‌ها هرگز از مردم نمی‌خواهند که وجوه خود را از طریق تلفن منتقل کنند.

به گفته وی، کلاهبرداران در روانشناسی رفتاری تبحر دارند و از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا شما را متقاعد کنند که اطلاعات شخصی خود را افشا کنید تا از این طریق، پول شما را سرقت کنند.

بلای افزود: افراد آسیب پذیر و سالمندان در معرض خطر بیشتری هستند، اما مهم است که به یاد داشته باشیم که این کلاهبردارها تبعیض قائل نمی‌شوند و همه افراد در معرض خطر هستند.

مدیرعامل انجمن بانکداران استرالیا با بیان اینکه این زمان از سال معمولا مصرف کنندگان بیشتر از اوقات دیگر فعالیت مالی می‌کنند و کلاهبرداران نیز از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند، تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم که درباره صحت تماس، ایمیل یا شخصی که ادعا می‌کند از یک سازمان مورد اعتماد است، بررسی بیشتری بکنند.

بر اساس داده های کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا در سال جاری، ۲۱۵۵۰۵ کلاهبرداری، به ارزش ۵۲۷ میلیون دلار گزارش شده و به طور میانگین، در هر ماه ۱۹۵۹۱ کلاهبرداری به ارزش ۴۷٫۹ میلیون دلار اتفاق افتاده است. البته میزان و حجم واقعی کلاهبرداری‌ها بسیار بیش از اینهاست؛ زیرا به گفته کمیسیون مذکور، فقط در حدود ۱۳ درصد از کلاهبرداری‌ها گزارش می‌شود.

بلای گفت: ما همچنین شاهد تعداد زیادی کلاهبرداری از انواع جعل هویت یا spoofing هستیم که شامل جعل شماره تلفن مشاغل قانونی، از جمله بانک‌ها، در پیامک و تماس صوتی توسط کلاهبرداران می‌شود. کلاهبرداران از این تکنیک برای جلب اعتماد و متقاعد کردن افراد برای انتقال وجوه به حساب‌های بانکی خود استفاده می کنند.

بلای همچنین توصیه‌هایی به این شرح برای حفاظت در برابر کلاهبرداری‌های مالی ارایه کرد:

• به یاد داشته باشید، بانک‌ها هرگز از مردم نمی‌خواهند که وجوه خود را از طریق تلفن به حساب دیگری منتقل کنند

• هرگز اطلاعات بانکی یا رمز عبور را از طریق تلفن ارائه ندهید

• از کلیک بر روی ایمیل‌ها، لینک‌ها یا متن‌های مشکوک خودداری کنید

• اگر مطمئن نیستید، پول یا اطلاعات شخصی را به کسی ندهید

• هر گونه فعالیت مشکوک را فورا به بانک خود گزارش کنید.

منبع: یاهو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه