وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » هشدار درباره استفاده از فناوری تشخیص چهره برای پرداخت از طریق موبایل

تاریخ انتشار : 1402/01/23 - 7:07

هشدار درباره استفاده از فناوری تشخیص چهره برای پرداخت از طریق موبایل

صدای استرالیا - یک کارشناس امنیت سایبری به استرالیایی‌ها درباره خطرات استفاده از کیف‌های پول دیجیتال هشدار داد و گفت که نرم‌افزار تشخیص چهره کاملا بی‌خطا نیست.


صدای استرالیا – یک کارشناس امنیت سایبری به استرالیایی‌ها درباره خطرات استفاده از کیف‌های پول دیجیتال هشدار داد و گفت که نرم‌افزار تشخیص چهره کاملا بی‌خطا نیست.

بنجامین بریتون تضمین‌های شبکه پرداخت‌های استرالیا مبنی بر ایمن بودن سیستم‌هایش را رد و استدلال می‌کند که فناوری بایومتریکس دارای نقص‌هایی است.

وی گفت: بایومتریکس به ویژه تشخیص چهره آن، بسیار ناقص هستند. ما شاهد مواردی بوده‌ایم که فناوری تشخیص چهره توسط برخی افراد دور زده می‌شود.

این کارشناس امنیت سایبری هشدار داد که هوش مصنوعی می‌تواند به طور بالقوه برای هک کیف‌های پول دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر یک سوم از تراکنش‌های حضوری استرالیا به این روش انجام می‌شود.

وی افزود: این روزها بسیاری از حملات به صورت خودکار و توسط هوش مصنوعی انجام می‌شوند.

شبکه پرداخت‌های استرالیا که با نام AusPayNet هم شناخته می‌شود، گفته که سرقت یک کارت اعتباری از یک کیف پول دیجیتال و انجام پرداخت‌ها غیرممکن است زیرا هر تراکنش دارای رمزنگاری منحصربه‌فرد است که توسط صادرکننده کارت آنلاین بررسی می‌شود. این رمزنگاری توسط سیستم‌های صادرکننده کارت بررسی و حملات تکراری غیرممکن می‌شود.

بریتون با تاکید بر اینکه ادعای شبکه پرداخت‌های استرالیا مبنی بر اینکه این شبکه کاملا ایمن است، متکبرانه است، عنوان کرد که بدترین بزهکاران معروف به هکرهای کلاه سیاه، اغلب بسیار مصمم هستند و برای مقابله با آنها باید تکبر را کنار بگذاریم. داشتن تکبر در دنیای امنیت سایبری همیشه منجر به نفوذ هکرهای کلاه سیاه می‌شود.

بریتون پیشنهاد کرد که صنعت پرداخت به عنوان بخشی از یک آزمایش کنترل‌ شده، به هر هکر اخلاقی که بتواند یک کارت اعتباری را از یک کیف پول دیجیتال بدزدد، یک میلیون دلار جایزه بدهد.

این کارشناس امنیت سایبری توضیح داد: به هوش مصنوعی نگاه کنید که چگونه این همه عکس‌های جدید و این همه ویدئوی جدید را تولید می‌کند و حتی صدای مردم را می‌دزدد. کار دیپ فیک به جایی رسیده‌ که می‌تواند دهان را به همان اندازه شخص تکان دهد، کلمات را مشابه فرد ادا کند و حتی صدای خارج شده از دهان نیز با فرد یکسان باشد.

از سوی دیگر موضوع ماسک‌های سیلیکونی واقعی موجود در چین هم به چالشی تبدیل شده است. از این ماسک‌ها می‌توان برای فریب دادن نرم‌افزار تشخیص چهره در گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. مجرمان می‌توانند با استفاده از چاپ سه‌بعدی نسخه‌ای جعلی از صورت شخصی دیگر ایجاد کنتد و به گفته بریتون خیلی دور نیست که مجرمان ماسک‌های کاملا واقعی را روی صورت خود بگذارند و در این صورت دیگر نمی‌توان چهره آنها را تشخیص داد.

استرالیایی‌ها به‌ طور فزاینده‌ای از گوشی‌های هوشمند خود برای پرداخت هزینه کالاها استفاده می‌کنند. داده‌های بانک مرکزی استرالیا نشان می‌دهد که یک سوم پرداخت‌های حضوری در سال گذشته از این طریق انجام شده است و پول نقد تنها ۱۳ درصد از تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهد. کارت‌ها همچنان دو سوم از تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهند.

منبع:دیلی میل


برچسب ها : , , , , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه