وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اجتماعی » ممنوعیت ورود عاملان خشونت های خانگی به استرالیا

تاریخ انتشار : 1397/12/15 - 13:14

ممنوعیت ورود عاملان خشونت های خانگی به استرالیا

صدای استرالیا- وزیر مهاجرت استرالیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، بازدید کنندگانی که در کشورهای خود به خشونت های خانگی یا خشونت علیه زنان و کودکان محکوم شده اند، از ورود به استرالیا محروم خواهند شد.

ممنوعیت ورود عاملان خشونت های خانگی به استرالیا

صدای استرالیا– وزیر مهاجرت استرالیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، بازدید کنندگانی که در کشورهای خود به خشونت های خانگی یا خشونت علیه زنان و کودکان محکوم شده اند، از ورود به استرالیا محروم خواهند شد.

بر اساس قوانین جدید روادید بازدیدکنندگان استرالیا که روز پنجشنبه به تصویب رسید، ویزای افرادی که به جرم خشونت علیه زنان و کودکان، حداقل ۱۲ ماه یا بیشتر در زندان بوده اند، لغو خواهد شد.
«دیوید کلمن» وزیر مهاجرت استرالیا در این بیانیه نوشت: «استرالیا نمی تواند مجرمانی را که مرتکب خشونت های خاگی شده اند تحمل کند، اگر شما به جرم خشونت علیه زنان و کودکان بازداشت شده اید، اجازه ورود به استرالیا را ندارید.»
پیشتر نیز کانبرا ویزای «کریس براون» خواننده آمریکایی و «فلوید می ودر» ستاره بوکس را در پی بازداشت به دلیل ارتکاب به خشونت خانگی، باطل اعلام کرده بود.
بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت، از هر سه زن یک نفر یا ۳۵٪ از زنان در سراسر جهان، از خشونت فیزیکی یا جنسی رنج می برند. این آمار همچنین نشان می دهد که ۳۸ درصد از زنانی که به قتل رسیده اند، توسط همسران خود کشته شده اند.
بر اساس اعلام این سازمان کشورهایی که قانونی برای مبارزه با خشونت های خانگی ندارند شامل برخی کشورهای آفریقایی از جمله سودان جنوبی، جمهوری کنگو، ساحل عاج، بورکینافاسو و مراکش است و برخی کشورهای خاورمیانه از جمله عراق، قطر، میانمار، هایتی، سوریه و یمن نیز قوانینی علیه خشونت های خانگی ندارند.
در این میان کشورهایی نیز وجود دارند که با وضع قوانین بر علیه خشونت های خانگی تغییری تاریخی در قوانین کشورشان ایجاد کرده اند این کشورها شامل، ایتالیا، انگلیس، رومانی، ترکیه و بلغارستان هستند.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه