وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » لغو بازی‌های مشترک‌المنافع در ویکتوریا؛ پیامدهای آن چیست؟

تاریخ انتشار : 1402/04/28 - 6:47

لغو بازی‌های مشترک‌المنافع در ویکتوریا؛ پیامدهای آن چیست؟

صدای استرالیا - نخست وزیر ایالت ویکتوریا از لغو میزبانی بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع در این ایالت خبر داد، موضوعی که با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است.

پردرآمدترین رهبر ایالتی؛ حقوق دنیل اندروز به 481 هزار دلار رسید

صدای استرالیا – نخست وزیر ایالت ویکتوریا از لغو میزبانی بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع در این ایالت خبر داد، موضوعی که با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است.

دنیل اندروز روز گذشته گفت که ایالت ویکتوریا از میزبانی بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع که قرار بود در سال ۲۰۲۶ در ایالت ویکتوریا برگزار شود، انصراف داده و این موضوع را به اطلاع مقامات مربوطه رسانده است.

اندروز گفت که میزبانی این بازی‌ها به دلیل هزینه‌های سرسام آور بیش از شش میلیارد دلاری آن لغو می‌شود.

وی تصریح کرد که ایالت ویکتوریا حاضر نیست برای یک رویداد ورزشی ۱۲ روزه هفت میلیارد دلار هزینه کند.

اندروز گفت که دولت او این پول را به مسکن منطقه‌ای و زیرساخت‌های ورزشی هدایت خواهد کرد.

در پی اعلام این خبر، کمیسیون بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع گفت که تنها هشت ساعت پیش از اعلام خبر به آنها اطلاع داده شده بود و از این موضوع ابراز تاسف کرد.

در خبری که شبکه اسکای نیوز منتشر کرده گفته شده است که به رغم لغو میزبانی، دولت ایالت ویکتوریا همچنان دو میلیار دلار برای پروژه‌های نیمه‌تمام و جریمه هزینه خواهد کرد.

یک سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در واکنش به این خبر گفت که دولت انگلیس امیدوار است که استرالیا راه‌کاری برای این موضوع پیدا کند.

وی این ادعا که لغو میزبانی مسابقات کشورهای مشترک‌المنافع نشانه‌ای از افول مفهوم کشورهای مشترک‌المنافع است را رد کرد و گفت که تاجگذاری پادشاه “قدرت مشترک‌المنافع و تعهد کشورها به آن” را نشان می‌دهد.

در همین حال برخی معتقد هستند که لغو میزبانی ایالت ویکتوریا از بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع می‌تواند بر میزبانی ایالت کوئینزلند از المپیک ۲۰۳۲ نیز تاثیر بگذرد.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه