وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » فغانی: آرامشم برای قضاوت در استرالیا بیشتر از ایران است

تاریخ انتشار : 1401/06/13 - 7:12

فغانی: آرامشم برای قضاوت در استرالیا بیشتر از ایران است

صدای استرالیا - داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت که از لحاظ روانی آرامشش برای قضاوت در استرالیا بیشتر از ایران است.


صدای استرالیا – داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت که از لحاظ روانی آرامشش برای قضاوت در استرالیا بیشتر از ایران است.

علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در گفت‌وگویی با رادیو ورزش با بیان اینکه تفاوت‌های زیادی از لحاظ امکاناتی بین کشورمان و استرالیا وجود دارد در خصوص کیفیت قضاوت در این کشور اظهار داشت: در لیگ استرالیا از نظر سخت‌افزاری امکانات بیشتری مثل VAR وجود دارد و از لحاظ روانی نیز آرامش من برای قضاوت در آنجا بیشتر از ایران است.

فغانی درباره حمایت مسئولین اظهار کرد: علیرضا زاکانی شهردار تهران از من حمایت ویژه‌ای کرد و در دیدار با او قول همکاری خوبی برای حمایت از کمک داورها داد و امیدوارم که با تیم داوری بتوانیم قبل از جام جهانی به هماهنگی کامل برسیم.

وی در پاسخ به اهمیت اختصاص روزی در تقویم برای داوران بیان کرد: ما روز جهانی داوران نداریم و فقط در داخل کشور ما تبریک‌ می‌گویند و باید این را به فال نیک بگیریم.

داور بین‌المللی کشورمان درباره تاثیر نحوه گزارش گزارشگران بازی‌های زنده فوتبال بر داور گفت: در طول گزارش زنده رفتار آماتوری گزارشگران اجازه نمی‌دهد داور آرامش داشته باشد به خصوص در شهرستان‌ها که گزارشگران آماتور هستند و از تیم‌های خود حمایت می‌کنند و ما شاهدیم برخی افراد اشتباه گذشته داور را قبل بازی در فضای مجازی برای دیدارهای جدید مطرح کرده و تمرکز داور را می‌گیرند. اما در خارج از کشور، گزارشگران بیشتر نقش مفسر را دارند ولی متاسفانه اینجا تعصبات رنگی در گزارش پررنگ‌تر است و با یک عادت عجیب تقدیر و تشکر از افراد مسئول گزارش بازی تمام‌ می‌شود.

فغانی درباره نحوه ارزیابی داوران خارج از کشور اظهار کرد: در خارج از کشور داوران با معلومات و دانش بالایی هستند و تمام مدت سعی می‌کنند خود را با قوانین به روز کنند و در کنار این‌ها از VAR نیز استفاده می‌کنند. اگر داوری در مسیر قضاوتش اشتباهی انجام دهد در رتبه‌بندی و امتیاز دهی حتما لحاظ می‌شود.

داور کشورمان درباره فشار روانی خارج از بازی به داوران تصریح کرد: متاسفانه برخی مربیان فقط به نفع تیم خودشان داوری را ارزیابی می‌کنند و اگر قضاوت داور در مسیر دلخواهشان نباشد به داور حمله می‌کنند و اگر داور مورد میل تیم‌شان‌ سوت بزند، از داور تعریف و تمجید می‌کنند.

وی درباره اهمیت کمک‌داور ویدئویی در مسابقات فوتبال عنوان کرد: فیفا طبق یک حرکت مناسب اجازه نمی‌دهد VAR مثل والیبال وارد فوتبال شود که تیم‌ها تصمیم‌ گیرنده برای استفاده از VAR باشند بلکه تیم داوری تصمیم‌گیرنده نهایی است.

وی افزود: ما در ایران همان‌ تجهیزات و بسترهای ابتدایی را برای VAR نداریم و اگر همان ارتباط رادیویی تقویت بشود باعث خوشحالی ما است. البته در دوره قبلی اقدامات خوبی انجام شد و امیدواریم ادامه دار باشد.

فغانی در پایان درباره اینکه چرا به نسبت دیگر داوران از حمایت بیشتری از طرفداران فوتبال برخوردار است، اظهار کرد: من از روز اول سعی کردم یک‌ چهارچوب کاری برای خودم داشته باشم و در مهارت‌های مورد نیاز داوری از لحاظ فنی و دانشی خودم را بالا نگه داشته و وظیفه خودم را به نحو احسن انجام دهم.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه