وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » حمایت دانشگاه موناش از دانشجویان ایرانی و خانواده آنها: سرکوب‌ها را محکوم می‌کنیم

تاریخ انتشار : 1401/07/08 - 5:58

حمایت دانشگاه موناش از دانشجویان ایرانی و خانواده آنها: سرکوب‌ها را محکوم می‌کنیم

صدای استرالیا - دانشگاه موناش در اطلاعیه‌ای از دانشجویان ایرانی و افرادی که از اعتصابات ایران آسیب دیده‌اند حمایت کرده و سرکوب‌ها در ایران را محکوم کرد.


صدای استرالیا – دانشگاه موناش در اطلاعیه‌ای از دانشجویان ایرانی و افرادی که از اعتصابات ایران آسیب دیده‌اند حمایت کرده و سرکوب‌ها در ایران را محکوم کرد.

در اطلاعیه‌ای که این دانشگاه روز گذشته منتشر کرده آمده است:

دانشگاه موناش از آزادی‌های اساسی و حقوق بشر همه دانش‌پژوهان و دانشجویان فارغ از جنسیت، جنسیت، قومیت، نژاد و مذهب حمایت می‌کند.

ما رفتار خشونت آمیز، زندانی شدن و کشتار غیرنظامیانی که به مرگ مهسا امینی، زن جوانی که در بازداشت پلیس اخلاق ایران جان باخت، معترض هستند را محکوم می‌کنیم. یادآور می‌شویم که ایران یکی از امضاکنندگان میثاق‌های بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حقوق مدنی و سیاسی است و مسئول حفظ حقوق اساسی مشمول این میثاق‌های سازمان ملل، از جمله حقوق تمامیت بدنی، آزادی بیان و تشکل است.

دانشگاه موناش حمایت‌های خود را به دانشجویان، کارمندان، فارغ التحصیلان و جامعه گسترده‌تر متاثر از اعتراضات گسترده در ایران در حمایت از حقوق بشر زنان ارائه می‌کند. به ویژه، ما ترس و نگرانی دانشجویان و کارکنان ایرانی خود و کسانی که خانواده و دوستانی در این کشور دارند را تصدیق کرده و به آن احترام می‌گذاریم. ما عمیقا نگران ایمنی و امنیت زنان در ایران و حقوق بشر شهروندان ایرانی هستیم.

متن این بیانیه و حمایت‌های موجود برای دانشجویان و خانواده آنها را می‌توانید در این لینک بخوانید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه