وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » تغییر عمده در برنامه مدارس کوئینزلند؛ طرح آزمایشی هفته تحصیلی چهار روزه اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/08/20 - 3:44

تغییر عمده در برنامه مدارس کوئینزلند؛ طرح آزمایشی هفته تحصیلی چهار روزه اجرا می‌شود

صدای استرالیا– کوئینزلند از سال آینده طرح ساعات انعطاف‌پذیر تحصیل را برای همه مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی به اجرا […]

طرح آزمایشی هفته تحصیلی چهار روزه اجرا می‌شود

صدای استرالیا– کوئینزلند از سال آینده طرح ساعات انعطاف‌پذیر تحصیل را برای همه مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی به اجرا می‌گذارد. در چندین مدرسه نیز هفته تحصیلی ۴ روزه به آزمایش گذاشته می‌شود.

این تغییر که روز دوشنبه در اختیار مدیران قرار گرفت، شامل گزینه‌هایی است که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد یک روز در هفته از خانه درس بخوانند یا اینکه ساعات تحصیل را در روزهای کمتری از هفته پر کنند.

بر اساس این طرح، مدارس طول هفته تحصیلی را کاهش می‌دهند یا مدت کلاس را بسته به در دسترس بودن معلم یا کارکنان مدرسه و همچنین سلامت دانش‌آموزان تغییر می‌دهند.

همچنین زمان شروع یا پایان مدارس بیش از ۳۰ دقیقه تغییر کند، مدیران مدرسه باید اطمینان حاصل کنند که دانش‌آموزان با مشکلات خانوادگی یا حمل و نقل مواجه نمی‌شوند.

قوانین جدید می‌تواند برای کل دانش آموزان یا گروه‌های خاص اعمال شود.

مارک برکنریج، رئیس انجمن مدیران مدارس متوسطه کوئینزلند با ابراز رضایت از این تصمیم گفت: این سیاست به مدارس اجازه می‌دهد روش‌های یادگیری انعطاف‌پذیرتری برای دانش‌آموزان داشته باشند.

از جمله مدارسی که پیشنهاد آزمایش هفته تحصیلی چهار روزه را ارائه کرده، آکادمی صنایع خلاق کوئینزلند  (QACI) است که در پردیس کلوین گروو دانشگاه فناوری کوئینزلند واقع شده است.

میک لی، مدیر این مدرسه، اخیرا از طریق ایمیلی به والدین در مورد تغییرات احتمالی اطلاع‌رسانی کرده و نوشته است: ساعات تحصیلی هفته فشرده به همان میزان ساعات عادی خواهد بود. این تغییر برای کمک به رفاه دانش‌آموزان و کاهش استرس‌های شناختی پیشنهاد شده که منجر به کاهش حضور و فرسودگی دانش‌آموزان می‌شود.

نرخ حضور دانش‌آموزان در این مدرسه ۸۶٫۹ درصد است و ۱۹٫۵ درصد دانش‌آموزان غیبت‌های طولانی (کمتر از ۸۰ درصد حضور در مدرسه) دارند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه