وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » بسته یارانه انرژی دولت استرالیا در پارلمان تصویب شد

تاریخ انتشار : 1401/09/25 - 4:53

بسته یارانه انرژی دولت استرالیا در پارلمان تصویب شد

صدای استرالیا - یک بسته یارانه انرژی که پیشتر به تائید کابینه ملی استرالیا رسیده بود، دقایقی پیش در پارلمان این کشور هم تصویب شد. حزب کارگر وعده داده است که به مهار افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی کمک خواهد کرد.


صدای استرالیا – یک بسته یارانه انرژی که پیشتر به تائید کابینه ملی استرالیا رسیده بود، در پارلمان این کشور هم تصویب شد. حزب کارگر وعده داده است که به مهار افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی کمک خواهد کرد.

براساس این برنامه، قیمت‌های زغال‌سنگ و گاز در تلاش برای مهار قبوض انرژی در سال آینده محدود می‌شوند.

به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت برق به مدت یک سال برای قیمت‌های گاز سقف تعیین می‌شود.

خزانه‌داری استرالیا پیش‌بینی کرده که این سقف، ۲۳۰ دلار از افزایش پیش‌بینی شده قیمت‌ها برای میانگین قبض برق خانوار در سال آینده خواهد کاست اما ABC تخمین زده که براساس ارقام خزانه‌داری، خانوارهای متوسط همچنان با افزایش ۷۰۰ دلاری قبض انرژی خود در سال آینده مواجه خواهند شد.

وزارت خزانه‌داری هشدار داده بود که قیمت‌های برق طی دو سال آینده ۵۶ درصد افزایش می‌یابد، بیش از افزایشی که استرالیایی‌ها قبلا متحمل شده‌اند و علت اصلی آن نیز شوک‌های جهانی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین است.

در بسته یارانه انرژی دولت استرالیا علاوه بر تعیین سقف ۱۲ ماهه برای قیمت‌های گاز، یک بسته حمایتی ۱.۵ میلیارد دلاری نیز برای خانوارها و مشاغل در نظر گرفته شده است.

منبع: abc


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه