وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » ایران و استرالیا حریفان خود را در جام ملت های آسیا شناختند

تاریخ انتشار : 1397/02/15 - 15:06

ایران و استرالیا حریفان خود را در جام ملت های آسیا شناختند

صدای استرالیا- مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، شب گذشته در برج خلیفه دبی برگزار شد. این رقابت‌ها با برگزاری دیدار افتتاحیه در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۹۷ یعنی 5 ژانویه 2019 بین امارت و بحرین در ورزشگاه زاید ابوظبی آغاز می‌شود و تا تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه اول فوریه ادامه خوهد داشت.

ایران و استرالیا حریفان خود را در جام ملت های آسیا شناختند

صدای استرالیا– مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، شب گذشته در برج خلیفه دبی برگزار شد. این رقابت‌ها با برگزاری دیدار افتتاحیه در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۹۷ یعنی ۵ ژانویه ۲۰۱۹ بین امارت و بحرین در ورزشگاه زاید ابوظبی آغاز می‌شود و تا تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه اول فوریه ادامه خوهد داشت.

جام ملت‌های آسیا قرار است در چهار شهر دبی، ابوظبی، شارجه و العین برگزار شود. در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۴ تیم در قالب ۶ گروه به مصاف هم می‌روند.

طبق اعلام شیخ سلمان رئیس AFC مجموع جوایز اهدایی به تیم‌های در این تورنمنت ۱۵ میلیون دلار است. تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا به ترتیب ۵ و ۳ میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند. این رقم برای تیم‌هایی که به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها می‌رسند یک میلیون دلار است.

در خلال مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا در دبی از کاپ جدید این رقابت‌ها رونمایی شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به مناسبت تغییر شکل برگزاری این رقابت‌ها و افزایش تیم‌ها از ۱۲ به ۲۴ تیم تصمیم گرفت که کاپ قهرمانی این مسابقات را هم تغییر دهد.

علی دایی در این مراسم اظهار کرد: آخرین باری که ایران توانست قهرمان شود ۱۹۷۶ بود ولی امسال خیلی امیدواریم بتوانیم دوباره قهرمان آسیا شویم.
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها ۱۷ دی به مصاف یمن خواهد رفت.

گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات به شرح زیر است:

گروه A: امارات، تایلند، هند، بحرین

گروه B: استرالیا، سوریه، فلسطین، اردن

گروه C: کره‌جنوبی، چین، قرقیزستان، فیلیپین

گروه D: ایران، عراق، ویتنام، یمن

گروه E: عربستان، قطر، لبنان، کره‌شمالی

گروه F: ژاپن، ازبکستان، عمان، ترکمنستان

شاگردان کی روش باید در گروه D این رقابت ها به مصاف تیم های یمن،ویتنام و عراق بروند. گروهی که حداقل روی کاغذ چندان نمی تواند برای ملی پوشان ما سخت باشد.

طبق برنامه تیم ملی ایران باید در نخستین بازی خود به مصاف یمن برود، سپس با ویتنام دیدار کند و در روز پایانی مرحله گروهی هم با عراق پیکار کند. بنظر می آید که هم ایران و هم عراق می توانند از دو بازی اول خود امتیازات لازم را برای قطعی کردن صعود جمع آوری کنند و بازی این دو همسایه، صرفا برای تعیین صدرنشین خواهد بود. صدرنشینی ای که البته بسیار مهم و حیاتی است.

طبق جدول مسابقات، صدرنشین گروه D در مرحله یک هشتم نهایی با یکی از ۴ تیمی دیدار خواهد کرد که به عنوان تیم سوم از گروه صعود کرده اند و با فرض عبور از این مرحله، باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده تیم های دوم گروه های A و C برود. این بدان معناست که صدرنشین گروه ایران، تا نیمه نهایی با هیچ سرگروه دیگری مواجه نخواهد شد و این یعنی مسیری تقریبا هموار برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر مسابقات.

تیم دوم گروه چهارم اما کار سخت و دشواری پیش روی خود خواهد داشت. تیم دوم گروه ایران باید در مرحله یک هشتم با صدرنشین گروهی بازی کند که عربستان،قطر،لبنان و کره شمالی را به خود می بیند. به فرض عبور از این مرحله هم در یک چهارم نهایی به احتمال زیاد باید با کره جنوبی دیدار کند. مسیری بسیار سخت برای رسیدن به مراحل پایانی جام که ایران می تواند با کسب صدرنشینی در گروه خود، از آن فرار کند و آسوده خاطر تر به سمت جام قهرمانی حرکت کند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه