وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » اثر بحران هزینه‌های زندگی؛ رای‌دهندگان استرالیایی از حزب کارگر فاصله می‌گیرند

تاریخ انتشار : 1402/08/22 - 9:14

اثر بحران هزینه‌های زندگی؛ رای‌دهندگان استرالیایی از حزب کارگر فاصله می‌گیرند

صدای استرالیا– نظرسنجی جدیدی که نتایج آن امروز منتشر شده، نشان می‌دهد که بسیاری از استرالیایی‌ها در بحبوجه کاهش حمایت‌های […]

اثر بحران هزینه‌های زندگی؛ رای‌دهندگان استرالیایی از حزب کارگر فاصله می‌گیرند

صدای استرالیا– نظرسنجی جدیدی که نتایج آن امروز منتشر شده، نشان می‌دهد که بسیاری از استرالیایی‌ها در بحبوجه کاهش حمایت‌های دولت فدرال، از افزایش هزینه‌های زندگی نگرانی دارند.

یافته‌های این نظرسنجی که درSydney Morning Herald  و The Age منتشر شده، هشداری برای آنتونی آلبانیزی محسوب می‌شود که امروز پس از بازدید از آمریکا و چین به پارلمان استرالیا می‌آید.

بر اساس این تحقیق، تنها ۸ درصد از رای دهندگان پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد در سه ماه آینده بهبود می‌یابد؛ در حالی که ۵۰ درصد معتقدند وضعیت بدتر خواهد شد.

همچنین به نظر می‌رسد که بسیاری از رای‌دهندگان، دولت کارگر را به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش مکرر نرخ‌ بهره و اقساط گران‌تر وام مسکن مقصر می‌دانند.

در همین حال محبوبیت آنتونی آلبانیزی به عنوان اولویت نخست‌وزیری در ماه گذشته با ۷ واحد درصد کاهش به ۴۰ درصد رسیده است. اما او همچنان جلوتر از پیتر داتون، رهبر اپوزیسیون است که ۲۷ درصد رای دارد.

استراتژیست‌های حزب کارگر بدون شک به این نکته پی برده‌اند که پیتر داتون امسال توانسته حمایت بیشتری کسب کند و فاصله بین دو رهبر به کمترین میزان از زمان انتخابات ماه می گذشته رسیده است.

اما تعداد قابل توجهی از رای دهندگان همچنان به نفع ائتلاف تغییر موضع نداده‌اند و پشتیبانی از اپوزیسیون هم اکنون در سطحی مشابه ماه ژانویه (۲۹ درصد) است.

در نظرسنجی Resolve Political Monitor  که از اول تا ۵ نوامبر و در برهه‌ای که جنگ در خاورمیانه و سفرهای آلبانیزی به چین و ایالات متحده در صدر اخبار بود، از ۱۶۰۲ رای دهنده واجد شرایط سوال پرسیده شده است.

جیم رید، مدیر Resolve گفت: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب کارگر برای برآورده کردن انتظارات مبنی بر حل بحران هزینه زندگی دچار مشکل شده است.

وی افزود: مدیریت اقتصاد به طور سنتی نقطه قوت ائتلاف بوده و ما شاهد بازگشت این مساله در چند ماه گذشته بوده‌ایم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه