وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » والدین استرالیایی موافق تنبیه بدنی فرزندان هستند

تاریخ انتشار : 1403/03/11 - 6:59

والدین استرالیایی موافق تنبیه بدنی فرزندان هستند

صدای استرالیا– بر اساس یک مطالعه جدید، والدین استرالیایی نسبت به کشورهای پردرآمد دیگر، بیشتر موافق تنبیه بدنی فرزندان خود […]

والدین استرالیایی موافق تنبیه بدنی فرزندان هستند

صدای استرالیا– بر اساس یک مطالعه جدید، والدین استرالیایی نسبت به کشورهای پردرآمد دیگر، بیشتر موافق تنبیه بدنی فرزندان خود هستند.

دکتر کارولینا گونزالز رهبری این مطالعه را برعهده داشت که در آن، نگرش استرالیایی‌ها در مورد تنبیه بدنی فرزندان با نگرش کشورهای بلژیک، کانادا، آلمان، هنگ کنگ، اسپانیا، سوئیس و انگلستان مقایسه شد.

بر این اساس والدین استرالیایی بالاترین سطح پذیرش تنبیه بدنی کودکان را گزارش کردند. گونزالز می‌گوید این یافته در تضاد با فشار فزاینده برای ممنوعیت تنبیه بدنی قرار دارد.

وی می‌افزاید: نگرانی اینجاست که بر اساس یافته‌های تحقیق، والدینی که تنبیه بدنی را روشی مؤثر و قابل قبول برای تربیت فرزندان می‌دانند، به احتمال زیاد از آن استفاده می‌کنند.

گونزالز ادامه می‌دهد: ما به عنوان والدین، کتک زدن فرزندان‌مان از سوی یک دوست یا غریبه را نمی‌پذیریم. بنابراین چرا با این مساله مشکلی نداریم که خودمان برای فرزندان‌مان ایجاد درد و رنج کنیم؟

این تحقیق که با مشارکت بیش از ۶۸۰۰ نفر از والدین دارای فرزند دو تا ۱۲ ساله انجام شده، نشان می‌دهد که ۶۲٫۵ درصد از بزرگسالان استرالیایی پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی، حداقل سه بار تنبیه بدنی را تجربه کرده‌اند.

همچنین ۵۳٫۷ درصد از والدین استرالیایی حداقل یک بار از تنبیه بدنی استفاده کرده‌اند.

از هشت کشوری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، تنها آلمان و اسپانیا تنبیه بدنی را به طور کامل ممنوع کرده‌اند.

کشورهای دیگر آن را در برخی زمینه‌ها مانند آموزش و پرورش، بهداشت و عدالت ممنوع کرده‌اند.

گونزالز که خود مادر دو فرزند و روانشناس بالینی است، در هفت سال گذشته در زمینه رفتار والدین تحقیق کرده است.

به گفته وی، در حالی که ممنوعیت تنبیه بدنی مفید است و می‌تواند نگرش‌ها را تغییر دهد، ریشه‌کن کردن آن در استرالیا به عزمی فراتر از قانون‌گذاری نیاز دارد.

وی می‌افزاید: بر اساس تحقیق ما، والدین آلمانی و اسپانیایی که در کشورشان تنبیه بدنی کاملا ممنوع است، در مقایسه با والدین در کشورهای دیگر، به طور مستمر پذیرش و استفاده کمتر از تنبه بدنی را نشان ندادند.

گونزالز می‌گوید که باید به جای قضاوت شدن، والدین باید در مورد عواقب تنبیه بدنی آموزش ببینند.

وی بیان می‌دارد که شواهد متعدد حاکی از این است که که تنبیه بدنی در تربیت فرزندان بی‌تأثیر است و تاکید می‌کند: فرزندان ما سزاوار بزرگ شدن در خانه‌هایی عاری از خشونت هستند.

به اعتقاد گونزالز، کمپین‌های عمومی گسترده، ابتکار عمل‌هایی برای شکستن الگوهای تاریخی و فرهنگی و سیستم‌های بهتر برای حمایت از والدین، به توقف تنبیه بدنی کودکان کمک خواهد کرد.

این تحقیق که در مجله استرالیایی مسائل اجتماعی منتشر شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه