وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ | Friday 26 July 2024
» اجتماعی » حساب myGov؛ لقمه چرب و نرم برای مجرمان سایبری

تاریخ انتشار : 1402/08/16 - 11:00

حساب myGov؛ لقمه چرب و نرم برای مجرمان سایبری

صدای استرالیا– هر ماه هزاران حساب کاربری myGov به دلیل ترس از نفوذ به وسیله نرم افزارهای وب‌تاریک مسدود می‌شود. […]

حساب myGov؛ لقمه چرب و نرم برای مجرمان سایبری

صدای استرالیا– هر ماه هزاران حساب کاربری myGov به دلیل ترس از نفوذ به وسیله نرم افزارهای وب‌تاریک مسدود می‌شود.

دولت فدرال اعلام کرد که حساب‌های سنترلینک، مدیکر و اداره مالیات استرالیا از سوی کلاهبردارانی که از کیت‌های موسوم به scam-in-a-box استفاده می‌کنند، مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این فناوری امکان ایجاد وب‌سایت‌های جعلی را دارد و راه و چاه حملات سایبری را به کلاهبرداران ارایه می‌کند.

بیل شورتن، وزیر خدمات دولتی گفت: استرالیایی‌ها در سال جاری ۳٫۱ میلیارد دلار را به دلیل کلاهبرداری از جمله از طریق نفوذ به myGov از دست داده‌اند.

وی افزود: تعداد کلاهبرداری‌های فیشینگ که هدف‌شان جعل هویت myGov است، به طور چشمگیری افزایش نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۵۰۰ مورد کلاهبرداری جدید مرتبط با حساب‌های کاربری myGov شناسایی شده است.

شورتن گفت: وب‌سایت‌های جعلی و ترفندهایی مانند scam-in-a-box شهروندان استرالیا را فریب می‌دهد تا شناسه کاربری و گذرواژه خود را در اختیار مجرمان قرار بدهند.

وی افزود: مشکل این هک‌ها و گسترش کلاهبرداری‌های فیشینگ که اکنون شاهد آن هستیم، این است که تعداد فزاینده‌ای از جزئیات سرقت شده و اطلاعات مردم به وب‌تاریک منتقل می‌شود.

بنا به اعلام دولت، در صورت مسدود شدن حساب‌های myGov، نهاد دولتی مربوط با افراد آسیب دیده تماس می‌گیرد و در راه‌اندازی حساب ‌کاربری جدید به آنها کمک می‌کند.

هکرها به طور ویژه این نوع کلاهبرداری را می‌پسندند؛ زیرا بسیاری از استرالیایی‌ها برای چندین حساب خود از یک گذرواژه استفاده می‌کنند.

شورتن گفت: آمارها نشان می‌دهد که افراد حداقل ۵۰ درصد مواقع از گذرواژه‌های تکراری استفاده می‌کنند و این امکان را برای کلاهبرداران و هکرها فراهم می‌کند تا با سرقت گذرواژه، به سایر خدمات آنلاین افراد نیز دسترسی بیابند.

شورتن گفت: myGov اکنون سرویس دیجیتال شماره یک دولت است که استرالیایی‌ها از آن استفاده می‌کنند و وزارت خدمات استرالیا شبانه‌روزی تلاش می‌کند که با حملات هکرها و کلاهبرداران مقابله کند.

وی تاکید کرد که دولت در حال بهبود فرایند راستی‌آزمایی شناسه‌های کاربری است که انتظار می‌رود محافظت بهتری در برابر حملات سایبری ایجاد کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه