وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » یک استرالیایی به اتهام جاسوسی بازداشت شد

تاریخ انتشار : 1402/01/26 - 6:35

یک استرالیایی به اتهام جاسوسی بازداشت شد

صدای استرالیا - پس از تحقیقات آژانس جاسوسی استرالیا، یک مرد استرالیایی از سوی پلیس فدرال این کشور به اتهام دخالت خارجی متهم شد.


صدای استرالیا – پس از تحقیقات آژانس جاسوسی استرالیا، یک مرد استرالیایی از سوی پلیس فدرال این کشور به اتهام دخالت خارجی متهم شد.

این شهروند استرالیا که معمولا در خارج از کشور زندگی می‌کند و کسب‌وکاری هم در خارج از استرالیا دارد، روز جمعه و قبل از بازداشت به اقامتگاه خود در منطقه بوندای به استرالیا بازگشته بود.

پلیس فدرال استرالیا مدعی است که زمانی که این فرد در خارج از استرالیا بوده از طریق رسانه‌های اجتماعی با یک اندیشکده ارتباط برقرار کرده و ترتیبی داده شده بود که وی با نمایندگان این اندیشکده ملاقات کند.

ظاهرا او با دو نفر به نام‌های “کن” و “اولین” ملاقات کرده و آنها به این مرد پیشنهاد پول دادند تا اطلاعاتی را درباره وضعیت دفاعی، اقتصادی و امنیت ملی استرالیا به‌ علاوه مسائل مربوط به سایر کشورها بدست آورد.

پلیس می‌گوید که این فرد تعدادی گزارش برای این افراد جمع‌آوری کرده و برای این گزارش‌ها پول دریافت کرده است.

براساس ادعای پلیس فدرال استرالیا، “کن” و “اولین” برای یک سرویس اطلاعاتی خارجی کار می‌کنند و در حال انجام فعالیت‌های جمع‌آوری اطلاعات هستند.

این مرد به یک فقره مداخله خارجی متهم شده است که حداکثر مجازات این جرم ۱۵ سال حبس است.

اعتقاد بر این است که “کن” و “اولین” با افراد بیشتری در استرالیا تماس گرفته‌اند. پلیس فدرال استرالیا از هر کسی که اطلاعاتی درباره این افراد دارد، خواسته تا اطلاعات خود را به خط تلفن امنیت ملی به شماره ۱۸۰۰ ۱۲۳ ۴۰۰ گزارش دهند.

این مرد دومین فردی است که از زمان تصویب لایحه اصلاح قانون امنیت ملی (جاسوسی و مداخله خارجی) در سال ۲۰۱۸ توسط این کارگروه متهم شده است. این فرد روز شنبه در دادگاه محلی پاراماتا حاضر خواهد شد.

منبع: news


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه