وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » کدام مشاغل در استرالیا به نیروی انسانی نیاز دارند

تاریخ انتشار : 1400/08/30 - 3:19

کدام مشاغل در استرالیا به نیروی انسانی نیاز دارند

صدای استرالیا– به گفته کارشناسان، با خروج استرالیا از همه‌گیری کووید-۱۹، حالا تعدادی از مشاغل نیازمند جذب نیروی انسانی هستند. […]

کدام مشاغل در استرالیا به نیروی انسانی نیاز دارند

صدای استرالیا– به گفته کارشناسان، با خروج استرالیا از همه‌گیری کووید-۱۹، حالا تعدادی از مشاغل نیازمند جذب نیروی انسانی هستند.

نبود کارگران کوله‌گرد و مهاجر، در کنار این مساله که مردم از ترس ابتلا به کووید-۱۹ یا به دلیل نداشتن انگیزه، نمی‌خواهند به محیط‌های کار برگردند، موجب کمبود نیروی انسانی شده است.

شین اولیور، اقتصاددان ارشد شرکت AMO Capital گفت که بخش کارکنان یقه سفید، به طور خاص با کمبود نیروی انسانی روبه‌روست.

کارکنان یقه سفید به کارکنان حقوق بگیری گفته می‌شود که کارهای حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای دفتری انجام می‌دهند.

وی افزود: منظورم وکلا، حسابداران، کارکنان بخش مالی و مانند آنهاست.

اولیور گفت که بخش ساخت‌وساز و میهمان‌‌یاری نیز نیازمند نیروی انسانی هستند. اینها مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که از کمبود نیروی انسانی آسیب دیده‌اند.

به گفته وی، در حالی که برخی از کسب‌وکارها ممکن است به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبور شوند کرکره‌شان را پایین بکشند؛ ولی برخی مشاغل نیز به افزایش حقوق و دستمزد روی خواهند آورد.

اولیور گفت که در بخش کارکنان یقه‌سفید هم اکنون شاهد رشد حقوق و دستمزد بیش از ۳ درصد هستیم. همچنین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که میزان حقوق و دستمزد در استرالیا به طور میانگین ۲٫۲ درصد افزایش یافته است. اما این تازه آغاز کار است و بخش‌های بیشتری را خواهیم دید که برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز، میزان پرداختی‌ها را افزایش خواهند داد.

وی افزود: همچنین تعداد افراد متقاضی شغل کاهش یافته و به همین دلیل افراد می‌توانند میزان بیشتری حقوق نسبت به دوره پیش از همه‌گیری درخواست کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه