وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » نخست‌وزیر استرالیا به چین هشدار داد

تاریخ انتشار : 1401/02/05 - 12:51

نخست‌وزیر استرالیا به چین هشدار داد

صدای استرالیا - نخست وزیر استرالیا مخالفت کامل کشورش با طرح‌های چین برای ایجاد پایگاه نظامی در جزایر سلیمان را ابراز کرد و آن را «خط قرمز» برای کانبرا و متحدانش خواند.

اسکات موریسون: مهاجران تاثیر بسیار خوبی بر استرالیا دارند

صدای استرالیا – نخست وزیر استرالیا مخالفت کامل کشورش با طرح‌های چین برای ایجاد پایگاه نظامی در جزایر سلیمان را ابراز کرد و آن را «خط قرمز» برای کانبرا و متحدانش خواند.

اسکات موریسون در بیانیه‌ای در این خصوص تأیید کرد که همچنان با دولت جزایر سلیمان که اخیراً یک توافقنامه امنیتی با چین منعقد کرده است، در تماس است و موضع کانبرا را در این مورد به آن اطلاع می‌دهد.

موریسون افزود: این فقط یک نگرانی برای استرالیا نیست، بلکه یک نگرانی مشترک برای استرالیا و دولت‌های منطقه‌ای مانند فیجی و پاپوآ گینه نو است و خط قرمز مشترک ما با نیوزیلند و البته ایالات متحده است.

نخست وزیر استرالیا با اشاره به اینکه کشورش با شرکای خود برای تامین امنیت منطقه و پرهیز از هرگونه تاثیر منفی در منطقه کار می‌کند، افزود: اجازه ایجاد هیچ پایگاه دریایی ارتش چین در منطقه‌مان را نخواهیم داد.

این در حالی است که دولت موریسون مورد انتقاد شدید مخالفان خود در داخل کشور قرار دارد و آنها آن را متهم می کنند که برای جلوگیری از انعقاد توافقنامه امنیتی فوق الذکر بین چین و جزایر سلیمان اقدام کافی انجام نمی دهد.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه