وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » مردی که ۵۰۰ هزار دلار اشتباهی به حسابش واریز شد، فرار کرد!

تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 9:53

مردی که ۵۰۰ هزار دلار اشتباهی به حسابش واریز شد، فرار کرد!

صدای استرالیا - مردی اهل «میلدورا» پس از اینکه یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال به طور تصادفی یک صفر اضافی به حساب او اضافه کرد، حدود نیم میلیون دلار به جیب زد و فرار کرد.


صدای استرالیا – مردی اهل «میلدورا» پس از اینکه یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال به طور تصادفی یک صفر اضافی به حساب او اضافه کرد، حدود نیم میلیون دلار به جیب زد و فرار کرد.

پس از اینکه وی به درخواست‌های بازگرداندن پول پاسخ نداد، پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال Rhino Trading Pty Ltd که وب سایت OTCPro را اداره می‌کند، از دادگاه عالی ویکتوریا درخواست کرده تا دارایی‌های این مرد مسدود و از خروج وی از کشور جلوگیری شود.

سوابق دادگاه نشان می‌دهد که در ۲۵ ژانویه، OTCPro یک سپرده ۹۹۵۰۰ دلاری از «کوو سنگ چای»، مرد ۳۷ ساله اهل میلدورا، از طریق حسابی که توسط کسب و کارش Lotte Enterprise Pty Ltd راه اندازی شده بود، دریافت کرد.

وقتی شرکت حساب معاملاتی آقای چای را در صرافی ارزش‌گذاری کرد، به اشتباه یک صفر به مبلغ اضافه کرد و به او به جای ۹۹۵۰۰ دلار، ۹۹۵۰۰۰ دلار اعتبار داد.

این شرکت تا ۴ فوریه متوجه این خطا نشد.

زمانی که OTCPro این خطا را دریافت کرد، شرکت Lotte Enterprise برخی از وجوه را برای خرید ارز تتر و برداشت وجوه در چندین اقساط روزانه حداکثر ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا استفاده کرده بود.

وب سایت OTCPro به محض اینکه متوجه اشتباه شد، از طریق تلفن و ایمیل با آقای چای تماس گرفت تا وجوهی که اشتباهاً اعتبار داده شده را بازگرداند.

شرکت به دادگاه گفت وقتی شرکت با شماره مرتبط با حساب آقای چای تماس گرفت، فردی که پاسخ داد گفت که این شماره کوو سنگ چای نیست.

آقای چای به درخواست‌های OTCPro از طریق ایمیل هم پاسخ نداد.

در ۹ فوریه، دادگاه عالی ویکتوریا حکم مسدود کردن دارایی‌های آقای چای را صادر کرد و در ۲۱ فوریه حکمی صادر کرد که از خروج آقای چای که در مالزی متولد شده، جلوگیری شود.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه