وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » مخالفت دولت فدرال با طرح واکسیناسون اجباری ایالات

تاریخ انتشار : 1400/08/28 - 3:09

مخالفت دولت فدرال با طرح واکسیناسون اجباری ایالات

صدای استرالیا– با شدت گرفتن اختلاف‌ نظرها درباره محدودیت‌های کرونایی، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا از رهبران ایالات و قلمروها […]

مخالفت دولت فدرال با طرح واکسیناسون اجباری ایالات

صدای استرالیا– با شدت گرفتن اختلاف‌ نظرها درباره محدودیت‌های کرونایی، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا از رهبران ایالات و قلمروها خواست که به استرالیاییها اجازه بازگشت به زندگی طبیعی را بدهند.

برخی از رهبران ایالات، در حال اجباری کردن واکسن هستند و می‌خواهند جرایم سنگین‌تری برای خودداری از واکسن زدن اعمال کنند؛ در حالی که دولت فدرال از این برنامه‌ها حمایت نمی‌کند.

موریسون گفت: در دو سال گذشته، دولت‌ها مرتب به شهروندان استرالیا گفته‌اند که چه کاری باید بکنند. اما حالا زمان آن رسیده که از این اجبارها دست برداریم.

وی افزود: استرالیایی‌ها وظیفه خود را در برابر همه‌گیری انجام داده‌اند و حالا بیش از ۸۰ درصد مردم هر دو دوز واکسن‌شان را دریافت کرده‌اند.

موریسون با بیان اینکه استرالیا به یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون در جهان دست یافته‌ است، گفت: ما یکی از قدرتمندترین اقتصادها را برای گذر از همه‌گیری و یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را داریم.

نخست وزیر استرالیا تاکید کرد: وقت آن رسیده که دولت‌ها عقب‌نشینی کنند، استرالیایی‌ها به زندگی عادی برگردند و بتوانند آزادی‌هایی که حق آنهاست به دست بیاورند.

وی گفت که این موضوع، بخشی از برنامه دولت فدرال است و موضع دولت در باره واکسن اجباری، فقط به شرایط خاص محدود می‌شود.

موریسون گفت: ما موافق اجبار واکسیناسیون از سوی دولت‌ها نیستیم. کسب‌وکارها می‌توانند طبق قانون در مورد خودشان تصمیم بگیرند؛ ولی ما نمی‌خواهیم به کسب‌وکارها یا شهروندان بگوییم که چه کار باید بکنند.
وی افزود که واکسن فقط در مورد کارکنان نظام سلامت که با افراد آسیب‌پذیر تعامل دارند، اجباری خواهد بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه