وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » محکومیت حبس طولانی مدت برای زوج ایرانی به دلیل تجارت مواد مخدر

تاریخ انتشار : 1402/06/12 - 6:50

محکومیت حبس طولانی مدت برای زوج ایرانی به دلیل تجارت مواد مخدر

صدای استرالیا- یسرا، از آزار و شکنجه در ایران فرار کرد و برای شروعی تازه به استرالیا آمد؛ اما در نهایت تامین هزینه زندگی لوکس و کالاها و ماشین‌های گران قیمت، به قیمت از دست رفتن آزادی‌اش تمام شد.


صدای استرالیا- یسرا، از آزار و شکنجه در ایران فرار کرد و برای شروعی تازه به استرالیا آمد؛ اما در نهایت تامین هزینه زندگی لوکس و کالاها و ماشین‌های گران قیمت، به قیمت از دست رفتن آزادی‌اش تمام شد.

یسرا که مادر چهار فرزند و اهل کسل‌هیل است، به دلیل دست داشتن در عملیات تجارت متامفتامین که از خانه آن را مدیریت می‌کرد، به پنج سال زندان محکوم شده است.

رابعه به همراه همسر سابق‌اش، علی، در سال ۲۰۱۸ و پس از یورش پلیس و کشف ۳۰ کیلوگرم متامفتامین و ۲۵۶ هزار دلار پول نقد در خانه‌شان، دستگیر شدند.

علی این مواد را در جعبه‌های زغال و از طریق شرکتی که به نام همسرش ثبت شده بود، از تایلند وارد می‌کرد.

رابعه مدعی شد که تحت فشار دست به این کار زده است. این دانشجوی سابق حقوق در دو اتهام تامین تجاری مواد مخدر و استفاده از عواید ناشی از جرم، خود را بی‌گناه اعلام کرد.

رابعه و علی مدعی‌اند که به دلیل اعتقادات مسیحی خود در ایران تحت آزار و اذیت قرار داشته‌اند، در سال ۲۰۱۴ از ایران فرار کردند و به عنوان پناهنده در استرالیا پذیرفته شدند.

قاضی ایان بورک ادعای رابعه مبنی بر اینکه او وادار به تجارت مواد مخدر شده را رد کرد و گفت که نقش او نگهبانی از مواد مخدر در زمان غیبت شوهر و همچنین پولشویی بوده است.

این زوج پول را صرف خرید خودروهای لوکس، کالاهای طراحان مشهور و سفرهای خارج از کشور می‌کردند، در حالی که هر دو ظاهراً بیکار بودند و از مزایای سنترلینک استفاده می‌کردند.

از آن زمان تاکنون، رابعه یک شریک زندگی جدید پیدا کرده و دو فرزند دیگر، از جمله یک دختر چهار ماهه دارد. همه این افراد روز جمعه در دادگاه منطقه داونینگ حاضر شده بودند.

وی به ۹ سال و دو ماه حبس تعزیری و پنج سال و شش ماه حبس غیر مشروط محکوم شده که حداقل ۵۰۰ روز از این حکم را در بازداشت گذرانده است.

وکیل رابعه گفت که در مورد حکم صادره درخواست تجدید نظر خواهد داد.

علی نیز به ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است که ۹ سال و ۴ ماه آن قطعی و بدون آزادی مشروط است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه