وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » رشد جمعیت استرالیا با ورود بیش از ۶۵۰ هزار مهاجر

تاریخ انتشار : 1402/01/11 - 6:28

رشد جمعیت استرالیا با ورود بیش از ۶۵۰ هزار مهاجر

صدای استرالیا - پیش‌بینی می‌شود که استرالیا شاهد بزرگترین افزایش مهاجرت در تاریخ خود باشد و براساس آمارهای دولتی انتظار می‌رود که ۶۵۰ هزار مهاجر در سال مالی جاری و سال آینده وارد استرالیا شوند.


صدای استرالیا – پیش‌بینی می‌شود که استرالیا شاهد بزرگترین افزایش مهاجرت در تاریخ خود باشد و براساس آمارهای دولتی انتظار می‌رود که ۶۵۰ هزار مهاجر در سال مالی جاری و سال آینده وارد استرالیا شوند.

افزایش ناگهانی جمعیت احتمالا فشار بیشتری را بر بحران مسکن در استرالیا وارد می‌کند، بحرانی که طی آن میزان اجاره‌بها افزایشی بی‌سابقه داشته است و بسیاری از مستاجران برای خانه‌های بسیار اندک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از سوی دیگر افزایش چشمگیر مهاجرت به استرالیا کمبود نیروی کار را در این کشور کاهش می‌دهد. معضل کمبود مزمن نیروی کار در استرالیا باعث شده که کارفرمایان برای یافتن کارمند برای پر کردن موقعیت‌های شغلی به ویژه در بخش‌های خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، مهمان‌نوازی و گردشگری با مشکل مواجه شوند.

طی سه سال قرنطینه ناشی از پاندمی کووید و بسته شدن مرزها، فقط ۳۰۰ هزار مهاجرت وارد استرالیا شدند.

مقام‌های خزانه‌داری استرالیا در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کردند که در مجموع ۱.۲ میلیون مهاجر تا پایان سال ۲۰۲۴ وارد این کشور می‌شوند اما این رقم حالا به ۹۵۰ هزار نفر کاهش یافته است.

براساس آخرین آنالیزها انتظار می‌رود که استرالیا تا پایان سال مالی ۲۰۲۴ شاهد آغاز زندگی ۶۵۰ هزار مهاجر در این کشور باشد. دستکم ۳۵۰ هزار نفر در سال مالی جاری در استرالیا مستقر خواهند شد و ۳۰۰ هزار نفر دیگر نیز در ۱۲ ماه آینده مستقر خواهند شد.

بالاترین رکورد قبلی طی دو سال مالی، به تعداد ۵۷۷ هزار مهاجر مربوط به سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و در زمان نخست‌وزیری کوین راد بود.

در همین حال افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده و مالیات‌ها که به رشد اقتصادی کمک می‌کند، بودجه‌ای بادآورده را نصیب دولت استرالیا خواهد کرد.

افزایش سریع مهاجرت باعث خواهد شد که جمعیت استرالیا تا ژوئن سال آینده به ۲۷ میلیون نفر برسد و طبق پیش‌بینی‌های وزارت خزانه‌داری استرالیا در سال ۲۰۳۳ به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

در سه ماهه نخست سال مالی جاری، از جولای تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۱۰۶ هزار مهاجر وارد استرالیا شدند. آنها بخشی از موج ۳۰۴ هزار مهاجری بودند که در سال منتهی به سپتامبر و پس از بازگشایی مرزها و کاهش محدودیت‌های کووید وارد استرالیا شدند.

منبع: دیل میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه