وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » دولت فدرال در جنگ لفظی ایالت‌ها، طرف نیوساوت‌ولز را گرفت

تاریخ انتشار : 1400/05/31 - 5:13

دولت فدرال در جنگ لفظی ایالت‌ها، طرف نیوساوت‌ولز را گرفت

صدای استرالیا– اسکات موریسون، به رغم مخالفت و فشار سایر ایالت‌ها، به نیوساوت‌ولز اطمینان داد که بر اساس اهداف کنونی […]

دولت فدرال در جنگ لفظی ایالت‌ها، طرف نیوساوت‌ولز را گرفت

صدای استرالیا– اسکات موریسون، به رغم مخالفت و فشار سایر ایالت‌ها، به نیوساوت‌ولز اطمینان داد که بر اساس اهداف کنونی واکسیناسیون و بدون توجه به تعداد موارد ابتلا به کووید، قادر به لغو قرنطینه خواهد بود.

چند منبع آگاه در دولت فدرال گفته‌اند که موسسه دوهرتی، توصیه‌های تازه‌ای به دولت ارایه کرده که قرار است همین هفته در کابینه ملی مطرح شود.

این توصیه‌ها بیان می‌دارد که لغو قرنطینه و از سرگیری فعالیت‌ها در نیوساوت‌ولز در صورت رسیدن به هدف واکسیناسیون ۷۰ درصدی، حتی با وجود صدها مورد ابتلا در روز، تاثیر زیادی روی مدل‌سازی همه‌گیرشناسی این موسسه نمی‌گذارد.

در حالی که نیوساوت‌ولز در روز شنبه، رکورد ۸۲۵ فرد مبتلای حدید و تزریق ۱۲۷ هزار واکسن را ثبت کرد، گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر این ایالت تاکید کرد که تمامی ایالات باید به زندگی با ویروس عادت کنند.

اما نخست‌وزیرهای سایر ایالات، فورا نظر برجیکلیان را رد کردند و تاکید کردند که بر اساس برنامه ملی، پیش از لغو قرنطینه‌ها نیازمند میزان بالایی از سرکوب ویروس است.

دنیل اندروز، نخست وزیر ویکتوریا در این رابطه گفت: اگر به طور فعال ویروس را سرکوب نکنید و قرنطینه را پایان دهید، با صحنه‌های در بیمارستان‌ها مواجه خواهید شد که هیچ کدام‌مان تجربه‌اش را نداشته‌ایم.

یک سخنگوی آناستازیا پالاشوک، نخست‌وزیر کوئینزلند نیز گفت که برنامه بازگشایی، بر اساس تعداد کمتری از انتقال درون اجتماعی ویروس نسبت به آنچه در نیوساوت‌ولز جریان دارد، تنظیم شده بود.

مارک مک‌گوان، نخست وزیر استرالیای غربی نیز پس از جلسه روز جمعه کابینه ملی گفت: ترجیح می‌دهیم که استرالیای غربی درگیر کووید-۱۹ نباشد. هر کسی هم که می‌‌گوید باید با این ویروس سرکنیم، احتمالا به جای مغزش درست کار نمی‌کند.

اما در همین حال، یک سخنگوی اسکات موریسون اعلام کرد که کابینه ملی از موسسه دوهرتی خواسته است که به مدل‌سازی سناریوهای مختلف لغو قرنطینه ادامه بدهد.

این سخنگو افزود: البته یافته‌ها به وضوح نشان می‌دهد که وقتی به سطح واکسیناسیون ۷۰ درصدی و آستانه ۸۰ درصدی برسیم، خواهیم توانست که برنامه‌های بازگشایی را صرف‌نظر از تعداد موارد ابتلا به پیش ببریم؛ زیرا در آن زمان، تعداد موارد خطرناک برای سیستم بهداشت و سلامت بسیار پایین خواهد آمد.

برجیکلیان هم گفت که هدف برنامه ملی برای شروع به بازگشایی در سطح ۷۰ درصدی و سپس ۸۰ درصدی واکسیناسیون کامل، همچنان برقرار است.

وی همچنین اظهار خوشبینی کرد که نیوساوت‌ولز سریع‌تر از زمان پیش‌بینی شده به این اهداف برسد.

نخست وزیر نیوساوت‌ولز البته تاکید کرد که هرچه تعداد موارد ابتلا کم‌تر باشد، زندگی روزمره نیز آزادانه‌تر خواهد بود.

 

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه