وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » جمعیت استرالیا ۱٫۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار : 1401/12/27 - 4:35

جمعیت استرالیا ۱٫۶ درصد افزایش یافت

صدای استرالیا - براساس آخرین آمار اداره آمار استرالیا (ABS)، جمعیت استرالیا در ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ معادل ۱.۶ درصد رشد کرد.


صدای استرالیا – براساس آخرین آمار اداره آمار استرالیا (ABS)، جمعیت استرالیا در ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ معادل ۱.۶ درصد رشد کرد.

بیدار چو، رئیس جمعیت‌شناسی آمار اداره آمار استرالیا گفت: جمعیت استرالیا در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ پس از ثبت افزایشی ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ نفری در طول سال (۱.۶ درصد رشد) به ۲۶.۱ میلیون نفر رسید.

وی تصریح کرد که این رشد ۱.۶ درصدی مشابه آنچه استرالیا در سال‌های قبل از شروع پاندمی کووید-۱۹ مشاهده کرده، بوده است.

به گفته وی، افزایش طبیعی جمعیت ۱۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر بود که نسبت به سال قبل ۱۸.۱ درصد کاهش نشان داد. در این مدت ۳۰۲ هزار و ۹۰۰ تولد و ۱۸۸ هزار مرگ ثبت شد. مرگ‌ومیرها ۱۰.۸ درصد افزایش یافت که عمدتا به دلیل کووید-۱۹ بود و تولدها هم ۲.۳ درصد کاهش یافت.

آمارها همچنین حکایت از آن دارند که ورود مهاجران به سطوح مشابه قبل از پاندمی بازگشته اما میزان خروج همچنان پایین‌تر است که دلیل عمده آن تعداد کمتر مهاجران موقتی اخیرا وارد شده، مانند دانشجویان بین‌المللی است که باید استرالیا را ترک کنند.

در دوره زمانی یادشده، ۵۳۶ هزار و ۹۰۰ مهاجر خارجی وارد استرالیا شدند و ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ نفر نیز از استرالیا خارج شدند. این رفت و آمد در مجموع منجر به افزایش ۳۰۳ هزار و ۷۰۰ نفری جمعیت استرالیا از ناحیه مهاجرت خارجی شد.

منبع: اداره آمار استرالیا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه