وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » جریمه سنگین خوردن و نوشیدن حین رانندگی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/01/13 - 8:24

جریمه سنگین خوردن و نوشیدن حین رانندگی در استرالیا

صدای استرالیا - استرالیایی‌ها در صورتی که در حال خوردن یا آشامیدن پشت فرمان خودرو دستگیر شوند، ممکن است بسته به ایالتی که در آنجا زندگی می‌کنند تا بیش از ۶۰۰ دلار جریمه شوند.


صدای استرالیا – استرالیایی‌ها در صورتی که در حال خوردن یا آشامیدن پشت فرمان خودرو دستگیر شوند، ممکن است بسته به ایالتی که در آنجا زندگی می‌کنند تا بیش از ۶۰۰ دلار جریمه شوند.

رانندگان در کوئینزلند ممکن است به دلیل رانندگی بدون توجه و مراقبت به جریمه ۵۷۵ دلاری و سه امتیاز منفی محکوم شوند.

اداره پلیس کوئینزلند در فیسبوک توضیح داد: اگر کنترل مناسبی بر وسیله نقلیه خود نداشته باشید، ممکن است ۵۷۵ دلار جریمه شوید و سه امتیاز منفی بگیرید. پس مطمئن شوید که فرمان را با یک دست نمی‌گیرید یا چشمان خود را برای خوردن غذا از جاده بر نمی‌دارید. شما مجاز هستید برای مدت کوتاهی دست خود را از روی فرمان بردارید تا با وسیله نقلیه خود کار کنید اما خوردن غذا در حین رانندگی می‌تواند به عنوان عدم کنترل صحیح وسیله نقلیه و حواس‌پرتی در حین رانندگی تعبیر شود.

این مجازات تحت قوانین حواس‌پرتی رانندگان در ایالت کوئینزلند است.

در استرالیای غربی، جریمه برای همین تخلف بیش از ۶۰۰ دلار است در حالی که در نیو ساوت ولز رانندگان ممکن است متحمل جریمه ۴۶۹ دلاری و سه امتیاز منفی شوند.

در قلمرو شمالی ۱۵۰ دلار جریمه برای رانندگی بی‌احتیاط وجود دارد که خوردن یا آشامیدن در حین رانندگی می‌تواند به عنوان بی‌احتیاطی در نظر گرفته شود. رانندگان استرالیای جنوبی هم در صورت عدم کنترل صحیح خودروی خود تا ۲۰۱ دلار جریمه می‌شوند و همین تخلف در قلمرو پایتخت استرالیا ۳۰۱ دلار جریمه دارد.

خوردن یا آشامیدن در حین رانندگی در تاسمانی هم ممکن است منجر به جریمه ۱۷۳ دلاری و سه امتیاز منفی به دلیل عدم کنترل صحیح وسیله نقلیه خود یا رانندگی بدون مراقبت و توجه شود.

طبق داده‌های یک نظرسنجی جدید، تا ۶۰ درصد استرالیایی‌ها پذیرفته‌اند که پشت فرمان غذا خورده‌اند. بیش از ۳۱ درصد هم گفته‌اند که هنگام رانندگی از موبایل خود استفاده کرده‌اند در حالی که ۱۷ درصد سیگار یا ویپ کشیده‌اندد و هشت درصد هم آرایش کرده‌اند.

در حالی که قانون به صراحت این اقدامات را غیرقانونی اعلام نکرده اما می‌توان آنها را بخشی از حواس‌پرتی رانندگان دانست.

منبع:دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه