وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اخبار » توصیه‌های امنیتی برای خرید آنلاین روز مادر

تاریخ انتشار : 1402/02/22 - 5:47

توصیه‌های امنیتی برای خرید آنلاین روز مادر

صدای استرالیا– افرادی که آخر این هفته قصد دارند به مناسبت روز مادر، هدیه‌ای برای مادران‌شان بخرند، توصیه شده که […]

توصیه‌های امنیتی برای خرید آنلاین روز مادر

صدای استرالیا– افرادی که آخر این هفته قصد دارند به مناسبت روز مادر، هدیه‌ای برای مادران‌شان بخرند، توصیه شده که در صورت خرید آنلاین، مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشند.

سازمان تجارت منصفانه نیوساوت‌ولز اعلام کرد که هنگام خرید‌های آنلاین، کاربران باید در صورت مشاهده برخی نشانه‌ها و علایم هشدار دهنده، از جمله قیمت‌های بسیار پایین و گزینه‌های پرداخت غیر معمول مثل حواله الکترونیکی، بیش از پیش مراقب باشند.

این سازمان نکات زیر را برای خرید ایمن اعلام کرده است:

  قبل از خرید، شرایط و ضوابط را بخوانید و هرگونه هزینه اضافی یا هزینه‌های لغو خرید را یادداشت کنید.

  بازه‌های زمانی تحویل کالا را بررسی کنید.

  قبل از پرداخت از امن بودن وب سایت اطمینان حاصل کنید. به دنبال نماد قفل بسته در کنار آدرس وب سایت باشید و مطمئن شوید که آدرس وب سایت با https شروع می شود. حرف s در پایان https نشان دهنده امن بودن (Secure) ارتباط با وب‌سایت موردنظر است.  

  از اسناد و رسیدها اسکرین شات بگیرید و کپی ایمیل‌های تایید خرید و پرداخت را ذخیره کنید.

  مراقب باشید که روی پیوندهای ناشناس در ایمیل‌ها یا پیام‌های رسانه‌های اجتماعی کلیک نکنید، زیرا ممکن است شما را به یک سایت جعلی هدایت کنند یا یک بدافزار را در دستگاه شما نصب کنند که اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرد.

این سازمان همچنین توصیه کرد که اگر مصرف کنندگان با کالا یا خدمات خریداری شده از یک کسب و کار مشکلی دارند، ابتدا به فروشنده مراجعه و در صورت امکان، موضوع را حل کنند. اما اگر توافق به دست نیامد، می‌توانند شکایت خود را به صورت آنلاین در این آدرس (http://www.fairtrading.nsw.gov.au/contact-us) مطرح کنند.

ناتاشا مان، مسوول سازمان تجارت منصفانه نیوساوت ولز، نیز گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی فروشندگان جعلی یا کلاهبرداری‌های خرید آنلاین، بررسی نظرات کاربران مستقل قبل از خرید است.

وی هشدار داد که سایت‌های جعلی می‌توانند به طور بسیار اقناع‌کننده‌ای واقعی به نظر برسند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه