وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » افزایش ۲ میلیون نفری تعداد افراد بالای ۶۵ سال در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/08/03 - 2:45

افزایش ۲ میلیون نفری تعداد افراد بالای ۶۵ سال در استرالیا

صدای استرالیا - براساس تحقیقات مرکز تعالی ARC در تحقیقات پیری جمعیت، انتظار می‌رود تعداد افراد بالای ۶۵ سال در استرالیا طی ۲۰ سال آینده بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.


صدای استرالیا – براساس تحقیقات یک مرکز پزوهشی، انتظار می‌رود تعداد افراد بالای ۶۵ سال در استرالیا طی ۲۰ سال آینده بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

دکتر ویلسون دانشیار دانشگاه ملبورن در این خصوص گفت: براساس برآوردهای به‌روز شده درباره جمعیت که نتایج سرشماری سال ۲۰۲۱ را در بر می‌گیرد، انتظار می‌رود جمعیت استرالیا در تمام گروه‌های سنی رشد کند اما پیش‌بینی می‌شود بیشترین رشد مربوط به سنین بالا باشد.

پیش‌بینی می‌شود که جمعیت ۶۵ سال به بالا در استرالیا تا سال ۲۰۴۱ به شش میلیون و ۶۶۰ هزار نفر افزایش یابد که نسبت به جمعیت چهار میلیون و ۳۱۰ هزار نفری در سال ۲۰۲۱، افزایش ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که جمعیت ۸۵ سال به بالا در استرالیا از ۵۳۴ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ به یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در سال ۲۰۴۱ افزایش یابد که نشان‌دهنده رشد ۱۴۰ درصدی است.

همچنین جمعیت افراد بالای ۱۰۰ سال با سرعت بیشتری رشد خواهد کرد و از ۵۳۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ به ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر نفر تا سال ۲۰۴۱ خواهد رسید که حاکی از ۲۰۰ درصد افزایش است.

ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود کل جمعیت استرالیا از ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ به ۳۲ میلیون نفر تا سال ۲۰۴۱ افزایش یابد.

پروفسور تونی بلیکلی از مرکز اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشکده جمعیت و بهداشت جهانی ملبورن گفت: دو عامل مهم به افزایش طول عمر استرالیایی‌ها کمک کرده است، بیماری کمتر و درمان‌های بهتر برای بیماری‌ها.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه