وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » افزایش زمان انتظار برای ویزیت پزشک عمومی/داروسازان مجوز تجویز می‌گیرند

تاریخ انتشار : 1401/11/15 - 4:04

افزایش زمان انتظار برای ویزیت پزشک عمومی/داروسازان مجوز تجویز می‌گیرند

صدای استرالیا - افزایش سرسام‌آور زمان انتظار برای ویزیت توسط پزشک عمومی در استرالیا باعث شده تا هر دو جناح سیاسی این کشور به دنبال این باشند که داروسازان اجازه پیدا کنند برای کاهش این صف، داروهای خاصی را تجویز کنند.


صدای استرالیا – افزایش سرسام‌آور زمان انتظار برای ویزیت توسط پزشک عمومی در استرالیا باعث شده تا هر دو جناح سیاسی این کشور به دنبال این باشند که به داروسازان اجازه دهند برای کاهش این صف، داروهای خاصی را تجویز کنند.

براساس تحقیقات جدید انجمن داروسازی استرالیا، تخمین زده می‌شود که سالانه حدود ۶.۵ میلیون وقت ملاقات با پزشکان عمومی می‌تواند از این پزشکان به داروسازان منتقل شود. این انتقال به معنای کاهش شدید جمعیت در اتاق‌های انتظار پزشکان عمومی و کاهش تعداد افرادی است که به بخش‌های اورژانس مراجعه می‌کنند.

مارک باتلر، وزیر بهداشت گفت: استرالیایی‌ها شایسته دریافت مراقبت‌های بهداشتی قرن بیست و یکمی هستند. ما در انتخابات گفتیم که در حوزه بهداشت اولویتی برای حزب کارگر بالاتر از تقویت مدیکر و بازسازی پزشکی عمومی وجود ندارد. توصیه دائمی که ما در سراسر کشور دریافت کرده‌ایم، این است که پس از ۹ سال کاهش و بی‌توجهی به مدیکر، هرگز مراجعه به دکتر تا این حد سخت نبوده است.

اگرچه برخی از سیاستمداران مشتاق این ایده (تجویز برخی داروها توسط داروسازان) هستند اما جامعه پزشکی باید در مورد بیماری‌هایی که می‌توان از این طریق تشخیص داده شود و تعداد دفعات نسخه‌ها به توافق برسند.

دکتر نیک کوتسورث سفیر انجمن بیماران استرالیا برای اصلاحات بهداشتی گفت: این کار باید محدود شود. این کار باید به شدت تحت پروتکل انجام شود و باید برای بیماری‌های ساده باشد.

پس از اینکه کمیسیون بهره‌وری فاش کرد که استرالیایی‌های بیشتری ویزیت خود توسط متخصصان، دندانپزشکان و متخصصان سلامت روان را به دلیل هزینه‌ها به تعویق می‌اندازند، پزشکان عمومی هم هشدار دادند که تغییرات در نحوه مالیات بر فعالیت‌ها باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

دکتر شارلوت هسپه رئیس کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا گفت: اعدادی که من شنیده‌ام حدود ۱۵ دلار برای هر جلسه مشاوره است که رقمی بسیار بالا محسوب می‌شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه