وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اخبار » استرالیا خواستار عذرخواهی چین در پی انتشار عکسی در توییتر شد

تاریخ انتشار : 1399/09/11 - 6:39

استرالیا خواستار عذرخواهی چین در پی انتشار عکسی در توییتر شد

صدای استرالیا– توییت یک عکس ساختگی توسط ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره بد رفتاری سربازان استرالیایی با غیر […]

استرالیا خواستار عذرخواهی چین در پی انتشار عکسی در توییتر شد

صدای استرالیا– توییت یک عکس ساختگی توسط ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره بد رفتاری سربازان استرالیایی با غیر نظامیان در افغانستان خبر ساز شد. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا این تصویر را “زننده و به شدت توهین آمیز” دانسته است.

آقای لیجیان در توییتی نوشته است:”از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان توسط سربازان استرالیایی شوکه شدم. ما چنین اقداماتی را شدیداً محکوم کرده و خواستار پاسخگویی هستیم.”

رسانه‌های استرالیایی گزارش داده اند که این توییت باعث صدمه به روابط چین و استرالیا شده است. به نوشته این رسانه‌ها در این توییت، مقام چینی تصویر “جعلی و ترسناک” را از یک سرباز استرالیایی نشر کرده که با یک چاقوی خونین یک کودک افغان را تهدید می‌کند.

نخست وزیر استرالیا خواستار عذر خواهی پکن از کانبرا شده است و گفته که چین باید از این پست توییتری ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه “شرمنده” شود.

هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین انتقاد اسکات موریسون را رد کرده و گفته که استرالیا باید از رفتار نیروهایش در افغانستان “شرمنده” باشد.

وزارت خارجه افغانستان هم با انتشار خبرنامه‌ای گفته که تحقیقات در مورد عکس منتشرشده را آغاز کرده و همچنین با دولت استرالیا در مورد “رفتار نامناسب سربازان این کشور با افغان‌ها تحقیقات مشترک را آغاز کرده است.”

وزارت خارجه افغانستان گفته که امیدوار است تا همکاری‌ها بین استرالیا و چین در افغانستان ادامه پیدا کند و “اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از افغانستان خدشه‌دار نشود.”

منبع: بی بی سی فارسی


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه