وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » استرالیایی‌ها برای دوران بازنشستگی چقدر باید پس‌انداز داشته باشند

تاریخ انتشار : 1401/04/29 - 10:13

استرالیایی‌ها برای دوران بازنشستگی چقدر باید پس‌انداز داشته باشند

صدای استرالیا– تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد در مقایسه با درآمد و قدرت پس‌انداز زوج‌ها، پس‌انداز بازنشستگی برای استرالیایی‌های مجرد، دشوارتر […]

استرالیایی‌ها برای دوران بازنشستگی چقدر باید پس‌انداز داشته باشند

صدای استرالیا– تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد در مقایسه با درآمد و قدرت پس‌انداز زوج‌ها، پس‌انداز بازنشستگی برای استرالیایی‌های مجرد، دشوارتر است.

بر اساس محاسبات گروه Super Consumers Australia، یک فرد مجرد استرالیایی به منظور برخورداری از سطح بالای استاندارد زندگی در دوران بازنشستگی، نیازمند ۷۴۵ هزار دلار پس‌انداز است.

در مقابل، زوج‌ها در مجموع برای دستیابی به چنین استانداردی به یک میلیون ۳ هزار دلار پس‌انداز نیازمندند.

این محاسبات که اخیرا منتشر شده، برآوردی از میزان پس‌انداز لازم برای هزینه‌کردهای پایین، متوسط و بالا در دوره بازنشستگی ارایه می‌کند.

این برآوردها بر اساس افردا ۵۵ تا ۵۹ ساله در آستانه بازنشستگی است که خانه داشته و وام بازپرداخت نشده مسکن نیز نداشته باشند.

یک فرد بازنشسته مجرد که هر دو هفته ۲۱۱۵ دلار هزینه می‌کند، به عنوان فردی با هزینه‌کرد بالا دسته بندی شده و نیاز به ۷۵۴ هزار دلار پس‌انداز در بانک خواهد داشت.

این حجم پس‌انداز، ۸ برابر نیاز یک بازنشسته با هزینه‌کرد پایین (با ۸۸ هزار دلار پس‌انداز) است که در هر دو هفته ۱۳۰۸ دلار خرج می‌کند.

بر این اساس، زوج‌های باز خرج بالا نیز نیازمند بیش از یک میلیون دلار در بانک هستند تا از پس هزینه‌ ۳۱۱۵ دلاری خود در هر دو هفته بربیایند.

سطح پایین هزینه‌کرد برای زوج‌ها ۱۸۴۶ دلار در هر دوهفته با میزان ۱۱۱ هزار دلار پس‌انداز است.

البته فرض بر این است که تمامی گروه‌های مورد بررسی در این گزارش، مستمری سالمندی دریافت کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه