وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » آیا استرالیا می‌تواند مشکلات عرضه جهانی گندم را کاهش دهد؟

تاریخ انتشار : 1401/03/13 - 7:32

آیا استرالیا می‌تواند مشکلات عرضه جهانی گندم را کاهش دهد؟

صدای استرالیا - استرالیا برای سومین سال متوالی آماده رکوردزنی در تولید گندم است و این امر نگرانی‌ها در مورد ذخایر محدود جهانی را کاهش می‌دهد.


صدای استرالیا – استرالیا برای سومین سال متوالی آماده رکوردزنی در تولید گندم است و این امر نگرانی‌ها در مورد ذخایر محدود جهانی را کاهش می‌دهد.

پس از حمله روسیه به اوکراین به عنوان از یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان، ذخایر جهانی گندم کاهش یافته است که باعث افزایش شدید قیمت غلات و تشدید ترس از بحران جهانی غذا شد. اقدام اخیر هند برای ممنوعیت صادرات و آب‌وهوای نامساعد در ایالات‌متحده نیز بر نگرانی‌ها در مورد در دسترس‌بودن غلات غذایی افزوده است.

قیمت معاملات آتی گندم در مرکز تجارت شیکاگو در ماه مارس به بالاترین حد خود یعنی ۱۳.۶۴ دلار در هر بوشل رسید.

کشاورزان استرالیایی که در سال گذشته دومین صادرکننده بزرگ گندم در جهان بودند، کاشت گندم امسال را در حدود ۱۴.۴۵ میلیون هکتار به پایان رسانده‌اند که بالاترین رقم در تمام دوران است.

اگرچه هنوز برای تخمین اندازه کامل محصول سال مالی آینده که در پایان سال برداشت می‌شود، زود است اما تحلیلگران و معامله‌گران شروع به پیش‌بینی تولید کل حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تن کرده‌اند.

فین زیبل، اقتصاددان تجارت کشاورزی در بانک ملی استرالیا در ملبورن گفت: آیا ما برای سومین سال متوالی به محصول بالای ۳۰ میلیون تن دست خواهیم یافت که احتمالا شانس خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

به گفته تاجران، خریداران آسیایی به شدت به گندم استرالیا وابسته و چین بزرگ‌ترین خریدار گندم استرالیا در سال جاری خواهد بود.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه