وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » خودروهای «اسمارت» به استرالیا برمی‌گردند

تاریخ انتشار : 1403/03/11 - 11:32

خودروهای «اسمارت» به استرالیا برمی‌گردند

صدای استرالیا– طبق توافقی برای بازگشت خودروهای اسمارت به استرالیا، خودروهای برقی چینی در کنار مرسدس‌بنزهای لوکس به فروش می‌رسند. […]

خودروهای «اسمارت» به استرالیا برمی‌گردند

صدای استرالیا– طبق توافقی برای بازگشت خودروهای اسمارت به استرالیا، خودروهای برقی چینی در کنار مرسدس‌بنزهای لوکس به فروش می‌رسند.

شرکت LSH Auto، که شبکه فروشگاهی محلی متعلق به گروه هنگ کنگی لی شینگ هنگ است، از ماه جولای خودروهای الکتریکی اسمارت را در نمایشگاه‌های مرسدس استرالیا در سیدنی، ملبورن و بریزبین به فروش خواهد رساند.

پس از آنکه مرسدس بنز استرالیا فروش خودروهای برند اسمارت را در سال ۲۰۱۵ متوقف کرد، این برند در استرالیا فعالیتی نداشته است.

البته مرسدس در استرالیا نقش رسمی در عملیات تازه اسمارت ندارد. در عوض، اسمارت در توافقی غیرمعمول با LSH Auto و نمایندگی‌های مرسدس بنز این شرکت در سیدنی، ملبورن و بریزبن احیا خواهد شد.

خودروهای جدید اسمارت قطعات مشترکی با مدل‌های ولوو و پولستار دارند که توسط شرکت مادر یعنی جیلی (Geely) در چین ساخته شده‌اند.

جان گود، مدیر عامل LSH Auto، در معرفی مدل جدید، بر ریشه‌های چینی اسمارت تأکید نکرد و آن را یک خودروی برقی ممتاز با طراحی آلمانی توصیف کرد.

وی گفت: ما می‌دانیم که تقاضای استرالیایی‌ها برای خودروهای برقی شهری در حال افزایش است و ما مشتاق هستیم تا یک گزینه هوشمندانه به مشتریان فعلی قابل توجه خود ارائه دهیم.

اسمارت تأیید کرده که مدل‌های شبه هاچ‌بک اسمارت #۱ و اسمارت #۳ با طراحی باریک‌تر به همراه نمونه‌های اسپرت با نشان برابوس به استرالیا عرضه خواهند شد.

قیمت نهایی و مشخصات فنی این خودروها هنوز تایید نهایی نشده است.

اما اگر آن را از نظر فنی مشابه ولوو EX30 بدانیم، می‌توان انتظار داشت که قیمت مدل‌های دیفرانسیل جلو کمتر از ۶۰ هزار دلار و نسخه‌های تمام چرخ محرک با امکانات کامل به حدود ۷۰ هزار دلار برسد.

خودروهای برقی چینی اسمارت به برندهای تازه‌واردی مانند ایکس‌ پنگ، زیکر و لیپ‌موتور می‌پیوندند تا از موفقیت ام‌جی، گریت وال موتورز و بیلد یور دریمز در استرالیا بهره‌برداری کنند.

مندی ژانگ، مدیر ارشد بازاریابی اسمارت، گفت که این برند برنامه‌های بزرگی برای گسترش جهانی دارد.

وی افزود: بازار استرالیا پتانسیل قابل توجهی برای رشد دارد و با وجود منابع و تخصص گسترده LSH Auto استرالیا، ما از همکاری با آن‌ها هیجان‌زده هستیم.

اگرچه صنعت خودرو چین زمانی با خودروهای ارزان‌قیمتی مانند چری J1 با قیمت ۹۹۹۰ دلار شناخته می‌شد، اما چین اکنون رهبر جهانی در تولید خودروهای برقی است.

مدل‌های تسلا که در استرالیا به فروش می‌رسند، در چین ساخته می‌شوند. برخی از خودروهای برقی از برندهای اروپایی بی‌ام‌و و ولوو نیز در چین تولید می‌شوند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه