وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » برف در شرق و باران در غرب؛ استرالیا منتظر روزهای سرد باشد

تاریخ انتشار : 1402/03/30 - 13:20

برف در شرق و باران در غرب؛ استرالیا منتظر روزهای سرد باشد

صدای استرالیا– با ورود یک توده هوای قطبی در هفته جاری، کاهش دما و یخبندان گسترده در بخش‌های گسترده‌ای از […]

برف در شرق و باران در غرب؛ استرالیا منتظر روزهای سرد باشد

صدای استرالیا– با ورود یک توده هوای قطبی در هفته جاری، کاهش دما و یخبندان گسترده در بخش‌های گسترده‌ای از جنوب شرقی استرالیا پیش‌بینی می‌شود.

در همین حال یک نوار متراکم از ابر که رطوبت «غیر معمول» گرمسیری موجب آن شده، تا پایان هفته موجب بارندگی در تمامی ایالات و قلمروها خواهد شد.

هفته جاری تا همین‌جا هم به شدت سرد بوده و صبح دوشنبه، بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده در مرکز رصد آب‌وهوای المپیک‌پارک سیدنی، سردترین صبح ماه ژوئن با دمای ۱٫۸ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

دمای ماجی و گلن اینز در نیوساوت‌ولز به منفی ۶ درجه سقوط کرد و بثرست و ارونج هر دو به منفی ۵ درجه رسیدند. در همین حال ویکتوریا و نیوساوت‌ولز دوره‌های بارش سنگین برف را تجربه کردند.

اکنون بخش عمده بارندگی به پایان رسیده؛ اما بنا به اعلام اداره هواشناسی، دمای هوا بیش از حد انتظار سرد خواهد بود و باید منتظر یخبندان گسترده بود.

بر اساس این پیش‌بینی، طی دو روز آینده در مناطق گسترده‌ای از جنوب شرقی کشور، دما مجددا به زیر صفر خواهد رفت.

ابزار MeyEye اداره هواشناسی نشان می‌دهد که حداقل دمای شبانه از جنوب کوئینزلند تا تاسمانی در سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به زیر صفر می‌رسد و همین زمان، دمای روزانه برخی از مناطق جنوبی ویکتوریا، نیوساوت‌ولز و تاسمانی دو رقمی نخواهد شد.

به گفته سارا اسکالی، کارشناس ارشد هواشناسی، دمای این مناطق در طول شب ۴ تا ۸ درجه کمتر از میانگین و در طول روز ۶ درجه کمتر از میانگین است.

همچنین یخبندان برای جنوب کوئینزلند، اکثر مناطق داخلی نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، شمال شرقی تاسمانی و همچنین بخش کوچکی از ویتبلت استرالیای غربی پیش بینی شده است.

صبح روز چهارشنبه، حداقل دمای بین ۰ تا ۳ درجه سانتیگراد برای غرب سیدنی از جمله پنریث پیش بینی می‌شود.

در رشته‌های استرلینگ، در جنوب غربی استرالیای غربی نیز احتمال بارش برف در قله‌ها می‌رود. این مساله معمولا یک یا دو بار در طول سال اتفاق می‌افتد.

اما در غرب کشور نیز با شکل‌گیری توده ابر در مقیاس وسیع که ناشی از رطوبت گرمسیری است و  یک جبهه سرما در جنوب غربی به آن پیوسته است، تا پایان هفته موجب بارندگی خواهد شد.

اسکالی گفت: این نوار ابری که در حال حاضر به غیر از کیمبرلی، در بسیاری از مناطق استرالیای غربی موجب بارندگی شده، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به سمت مناطق مرکزی استرالیا حرکت می‌شود و تا پنج‌شنبه به جنوب شرقی کشور خواهد رسید.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه