وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » نشست‌های اضطراری دولت فدرال برای حل مشکل کمبود کالاهای اساسی

تاریخ انتشار : 1400/10/22 - 2:29

نشست‌های اضطراری دولت فدرال برای حل مشکل کمبود کالاهای اساسی

صدای استرالیا- دولت فدرال به منظور یافتن راهکاری برای مشکلات گسترده زنجیره تامین ناشی از کووید-19، جلساتی اضطراری با مدیران صنایع برگزار کرده است.


صدای استرالیا- دولت فدرال به منظور یافتن راهکاری برای مشکلات گسترده زنجیره تامین ناشی از کووید-۱۹، جلساتی اضطراری با مدیران صنایع برگزار کرده است.

شیوع اومیکرون و اجبار هزاران کارگر به قرنطینه به دلیل تماس نزدیک یا آلودگی به ویروس، اثر منفی شدیدی روی خدمات ضروری گذاشته است.

بحران نیروی کار، موجب خالی شدن قفسه‌های سوپرمارکت‌ها شده و برخی از فروشگاه‌های عمده مواد غذایی را وادار کرده که برای برخی از اقلام، محدودیت خرید در نظر بگیرند.

کلز در هفته جاری، میزان خرید فرآورده‌های گوشتی، داروهای مسکن، دستمال توالت و چند قلم کالای دیگر را برای مشتریانش محدود کرد.

آن راستون، سرپرست وزارتخانه کسب‌وکارهای کوچک، روز سه‌شنبه و پیش از جلسه نخست‌وزیر با رهبران ایالات و قلمروها در کابینه ملی که قرار است فردا (پنج‌شنبه) برگزار شود، با مدیران کسب و کار دیدار کرد.

پیش‌بینی می‌شود که اسکات موریسون در جلسه کابینه ملی، از رهبران کشور بخواهد سیاستی را که در کوئینزلند و نیوساوت‌ولز به اجرا درآمده، در پیش بگیرند و به کارکنان صنایع ضروری اجازه بدهند که پس از تماس نزدیک با بیماران کرونا مثبت، به سرکارشان برگردند.

تحت مقررات کنونی، کارکنان تامین خواروبار در دو ایالت مذکور، می‌توانند پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، و در صورتی که روزانه نتایج منفی تست فوری آنتی‌ژن ارایه کنند، به کارشان ادامه بدهند.

ویکتوریا نیز از نیمه شب امشب مقررات مشابهی را به اجرا می‌گذارد.

کابینه ملی همچنین شمول قانون معافیت از قرنطینه را برای بخش‌های تامین کالاهای دارویی، هوانوردی، مراقبت از کودکان و آموزش بررسی خواهد کرد تا خللی در امور کشور پیش نیاید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه