وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » گلایه هواپیمایی قطر از رد درخواست پروازهای بیشتر به استرالیا: ما دوست شما بودیم

تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 5:31

گلایه هواپیمایی قطر از رد درخواست پروازهای بیشتر به استرالیا: ما دوست شما بودیم

صدای استرالیا- شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اعلام کرد که تصمیم دولت آلبانیزی برای رد درخواست افزایش تعداد پروازها به استرالیا، آن هم پس از کمک این شرکت به بازگرداندن استرالیایی‌ها به کشور در دوران همه‌گیری، «غیر منصفانه» است.

کرونا در ایران؛ توقف پروازهای قطر و ترکیه به ایران

صدای استرالیا- شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اعلام کرد که تصمیم دولت آلبانیزی برای رد درخواست افزایش تعداد پروازها به استرالیا، آن هم پس از کمک این شرکت به بازگرداندن استرالیایی‌ها به کشور در دوران همه‌گیری، «غیر منصفانه» است.

کاترین کینگ، وزیر حمل و نقل فدرال، درخواست این شرکت هواپیمایی را برای دو برابر کردن پروازها به مقصد استرالیا به ۲۸ پرواز در هفته رد کرد.

اکبر البکر، مدیر ارشد شرکت هواپیمایی قطر روز جمعه سکوت خود را در این رابطه شکست و به سی‌ان‌ان گفت از اینکه درخواست قانونی و برحق آنها رد شده، بسیار تعجب کرده است.

وی افزود: این تصمیم ناعادلانه بود؛ به ویژه در حالی که ما بسیار پشتیبان استرالیا بودیم.

البکر گفت: ما شهروندان سرگردان در سراسر جهان را به استرالیا رساندیم، به آنها کمک کردیم که تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی و سایر احتیاجات‌شان را در دوران همه‌گیری که فعالیت خطوط هواپیمایی ملی استرالیا و شرکایش متوقف بود، تامین کنند.

وی تاکید کرد: ما دوست مردم استرالیا بودیم.

تحلیلگران گفته‌اند که دو برابر شدن پروازهای هواپیمایی قطر به استرالیا موجب تشدید رقابت و کاهش قیمت هزینه‌های پرواز می‌شود.

البکر در حالی این مطالب را بیان کرده که کمیته‌ای در مجلس سنا قرار است در هفته جاری در مورد دلیل ممنوعیت افزایش پروازهای این شرکت تحقیق کند.

بیل شورتن، وزیر خدمات دولت گفت: خانم کینگ باید منافع همگان را در نظر بگیرد، نه فقط شرکتی تجاری که تحت حمایت دولت دیگری است.

وی افزود: طبیعی است که همه خواستار ارزان شدن پرواز هستند؛ اما من گمان نمی‌کنم اگر هر چه دولت قطر می‌خواهد فورا به آنها بدهیم، این مساله به سادگی اتفاق بیفتد.

از سوی دیگر، سناتور بریجت مکنزی که رییس کمیته سناست، از کاترین کینگ به دلیل خودداری از انتشار مستندات مربوط به تصمیم دولت انتقاد کرده است.

کینگ پیش از این چندین دلیل برای تصمیم دولت برای رد درخواست شرکت هواپیمایی قطر مطرح کرده بود که انجام تفتیش بدنی تهاجمی زنان استرالیایی در فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و محافظت از منافع ملی از جمله این دلایل بود.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • مسعود

    تاریخ : ۲۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    به نظر من واقعا بی انصافی هست. چون تنها شرکت هواپیمایی که در زمان کوید خدمت رسانی میکرد فقط پرواز قطر بود و حالا که مشکل دولت مردان حل شده و این دوران رو پشت سر گذاشته اند واقعا انصاف نیست که بخاطر بالا نگه داشتن قیمت بلیط بنفع شرکتهای هواپیمایی داخل با قطر این معامله رو انجام بدهند.! باید رقابت آزاد و سالمی برای تجارتهای بین المللی و داخلی باشه واگر میخواهند حمایتی داشته باشن از روش دیگری این حمایت رو انجام بدهند تا به مشتری ها و مسافران ضرر وارد نشود


    پاسخ

ارسال دیدگاه