وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » گفت‌وگوی وزیر خارجه استرالیا با جواد ظریف درباره شهروند زندانی در ایران

تاریخ انتشار : 1398/10/28 - 12:19

گفت‌وگوی وزیر خارجه استرالیا با جواد ظریف درباره شهروند زندانی در ایران

صدای استرالیا - وزیر خارجه استرالیا می‌گوید سرنوشت یک شهروند استرالیایی- بریتانیایی زندانی در ایران را با محمد جواد ظریف مطرح کرده است.

وزیر امور خارجه جدید استرالیا کیست؟

صدای استرالیا – وزیر خارجه استرالیا می‌گوید سرنوشت یک شهروند استرالیایی- بریتانیایی زندانی در ایران را با محمد جواد ظریف مطرح کرده است.

کایلی مور گیلبرت که به ۱۰ سال زندان محکوم شده اخیرا در نامه‌ای از زندان اوین بار دیگر دولت استرالیا را ترغیب کرد برای آزادی او بیشتر تلاش کند.

به گزارش آسوشیتدپرس ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا، پس از دیداری با وزیر خارجه ایران در حاشیه یک کنفرانسی جهانی در هند از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرد.

خانم پین در دهلی نو به شبکه “ای بی سی” استرالیا گفت: “ما با بازداشت این شهروند مخالفیم. ما اتهامات او را نمی‌پذیریم.”

او افزود: “فکر نمی‌کنم درست باشد درباره جزییات آن گفتگو صحبت کنم، اما به مردم استرالیا و به خانواده دکتر مور گیلبرت اطمینان می‌دهد که بار دیگر موضوع را مطرح کرده‌ام.”

خانم مور گیلبرت که مدرس دانشگاه ملبورن در مطالعات خاورمیانه است از سپتامبر ۲۰۱۸ در اوین محبوس بوده است.

بیشتر بخوانید: درخواست کایلی از نخست وزیر استرالیا برای کمک به رهایی او از زندان ایران

او پس از شرکت در کنفرانسی دانشگاهی در ایران قصد ترک این کشور را داشت که در فرودگاه دستگیر شد و بعد از آن در ارتباط با اتهام جاسوسی به ده سال زندان محکوم شد. درخواست تجدید نظر او اخیرا رد شده است.

به گزارش سازمان کمپین حقوق بشر ایران، خانم مور گیلبرت در ماه ژوئن در نامه‌ای به اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نوشته بود: “تمنا می‌کنم برای پایان این وضعیت وحشتناک که من و خانواده‌ام هر روز باید تحمل کنیم سریع تر اقدام کنید.”

به گزارش این سازمان او بار دیگر در ماه دسامبر نوشت: “شش ماه از نامه اولم گذشته… و در این مدت بدون بهبود شرایط غیرقابل تحمل در همان زندان نگهداری می‌شوم.”

او که از سال ۲۰۱۸ زندانی بوده همچنین گفت که طی نه ماه تا دسامبر به جز یک مکالمه تلفنی سه دقیقه‌ای کاملا از تماس با خانواده‌اش منع شده که “آن هم فقط بعد از دست زدن به اقدامات عاجزانه‌ای بوده که جانم را به خطر انداخت.”

او گفت پنج بار دست به اعتصاب غذا زده است که آنها را بی فایده می‌داند: “همان طور که پیش‌بینی می‌شد حالا حکم حبس ۱۰ سال زندان را دریافت کرده‌ام و درخواست تجدید نظرم… رد شده.”

به گزارش آسوشیتدپرس وزیر خارجه استرالیا هفته پیش گفت که وضعیت دکتر مور گیلبرت فاکتوری در ملاحظات استرالیا در مورد پیروی احتمالی از ایالات متحده در تشدید تحریم‌های ایران به خاطر حمله موشکی به دو پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق است.

استرالیا هنوز تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام نکرده است.

منبع: بی بی سی فارسی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه