وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » کودکان استرالیایی در شمار قلدرترین کودکان جهان

تاریخ انتشار : 1399/06/26 - 5:51

کودکان استرالیایی در شمار قلدرترین کودکان جهان

صدای استرالیا - نتایج گزارش جدیدی حاکی از آن است که کودکان استرالیایی در شمار قلدرترین کودکان جهان هستند.


صدای استرالیا – نتایج گزارش جدیدی حاکی از آن است که کودکان استرالیایی در شمار قلدرترین کودکان جهان هستند.

گزارش اخیر سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نوجوان استرالیایی یک نفر دست‌کم یک‌بار در مدرسه مورد ضرب و شتم یا تحت فشار قرار گرفته است و به‌طورکلی ۳۰ درصد از دانش‌آموزان دبیرستان در استرالیا قربانی قلدری و زورگویی می‌شوند.

این ‌بدان معنی است که نوجوانان استرالیایی تقریباً سه برابر بیشتر از کودکان کره‌ای و دو برابر بیشتر از کودکان چینی در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

این گزارش که پس‌ از انجام نظرسنجی از ۱۰ میلیون دانش‌آموز ۱۵ ساله در سراسر جهان تهیه شده است، نشان داد که ۱۰ درصد از کودکان استرالیایی از سوی دانش‌آموزان دیگر ضرب‌وشتم شده‌اند یا تحت فشار قرار گرفته‌اند و این درحالی است که متوسط جهانی آسیب‌دیدگان رفتارهای قلدری بین کودکان و نوجوانان هفت درصد است.

دیوید کرنوهان، مدیر اجرایی خدمات حقوقی جوانان در این ‌خصوص گفت که حداکثر ۵۰ درصد از جوانان- ازجمله پسر خودش- در دوره‌ای از زندگی‌شان آزار و اذیت اینترنتی را تجربه کرده‌اند.

گزارش سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی همچنین هشدار می‌دهد که تحصیل در خانه در دوره تعطیلی‌های همه‌گیری کووید-۱۹ می‌تواند به کودکان خانواده‌های فقیرتر جامعه که ممکن است به رایانه، اینترنت یا معلم دسترسی نداشته باشند، آسیب برساند.

منبع: نیوز دات‌ کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه