وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کوئینزلند؛ دلفین‌هایی که از اعماق دریا برای انسان‌ها هدیه می‌آورند

تاریخ انتشار : 1399/03/02 - 19:27

کوئینزلند؛ دلفین‌هایی که از اعماق دریا برای انسان‌ها هدیه می‌آورند

صدای استرالیا- گروهی از دلفين‌ها در كوئينزلند ظاهرا به دليل دلتنگی برای تعامل با انسان‌ها، از اعماق دريا هديه‌هايی را با خود به ساحل می‌آورند.

دلفین‌ها از اعماق دریا برای انسان‌ها هدیه می‌آورند

صدای استرالیا– گروهی از دلفین‌ها در کوئینزلند ظاهرا به دلیل دلتنگی برای تعامل با انسان‌ها، از اعماق دریا هدیه‌هایی را با خود به ساحل می‌آورند.

دلفین‌های گوژپشت معمولا در کافه‌ “بارناکلز” و مرکز تغذیه دلفین‌های “تین کن بِی” در شمال “سان‌شاین کوست” با توریست‌ها و ساحل‌گردان معاشرت می‌کنند. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، از آخرین باری که بازدید‌کننده‌ای برای غذا دادن به دلفین‌ها به ساحل رفته است، هفته‌ها می‌گذرد.

در میان هدایا و پیش‌کشی‌هایی که این موجودات هوشمند با خود به ساحل می‌آورند، اسفنج‌های دریایی، بطری‌های پوشانده شده از بارناکل‌ها یا کشتی‌چسب‌ها و قطعات مرجان دیده می‌شوند.

در پست جدید صفحه فیس‌بوک کافه بارناکلز نوشته شده‌‌است: گروه دلفین‌ها برای ما هدیه‌هایی می‌آورند تا نشان دهند چقدر برای تعاملات اجتماعی و توجه گرفتن دلتنگ هستند. قطعا برای همه شما دلتنگ هستند.

به گفته یک فعال داوطلب، این نوع رفتار پیش از این نیز در دلفین‌ها مشاهده شده بود، اما با بسته شدن مراکز تجمع بازدید‌کنندگان، بروز این رفتارها در دلفین‌ها افزایش یافته است.

بری مک‌گاورن متخصص رفتار دلفین‌ها می‌گوید اینکه دلفین‌ها به خاطر دلتنگی برای انسان‌ها به انسان هدیه بدهند ممکن است، اما احتمال آن کم است. به گفته این دانشمند، از دلفین‌ها هر رفتاری ممکن است سر بزند، آنها از ابزار استفاده می‌کنند، فرهنگ دارند، و با آواهایی سوت مانند برای یکدیگر اسم‌گذاری می‌کنند. مک‌گاورن می‌گوید این احتمال بیشتر است که دلفین‌ها برای دریافت غذای مجانی و منظم دلتنگ شده‌ باشند، نه معاشرت با انسان‌ها. همچنین این رفتارشناس می‌گوید ممکن است دلفین‌ها به عنوان بازی چنین رفتاری از خود بروز بدهند زیرا این جانداران باهوش معمولا با هر وسیله‌ای که روی پوزه‌شان قرار دهید بازی می‌کنند. آنها به تغذیه شدن و آمدن انسان‌ها عادت کرده‌اند، وقتی این دو اتفاق رخ ندهد، از سر بی حوصلگی چنین رفتارهایی از خود بروز می‌دهند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه