وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » کارهایی که نباید در سیدنی انجام بدهید

تاریخ انتشار : 1400/10/06 - 7:44

کارهایی که نباید در سیدنی انجام بدهید

صدای استرالیا- سیدنی مکانی واقعا دوستانه است. محلی‌ها شهر بندری زیبای‌شان را دوست دارند و از اینکه زیبایی‌های آن را با مردمانی از سراسر جهان شریک شوند، لذت می‌برند.


صدای استرالیا- سیدنی شهری واقعا دوست داشتنی است. محلی‌ها شهر بندری زیبای‌شان را دوست دارند و از اینکه زیبایی‌های آن را با مردمانی از سراسر جهان شریک شوند، لذت می‌برند. اما اگر می‌خواهید سفری سلامت و امن داشته باشید و در کنار محلی‌ها خوش بگذرانید، باید چند نکته را رعایت کنید؛ یا به عبارتی چند کار را انجام ندهید.

۱- سوار شدن به اتوبوس بدون کارت اوپال

کارت‌های اوپال را می‌توان در اغلب ایستگاه‌ها و فروشگاه‌ها تهیه کرد. بخش عمده‌ای از سرویس‌های حمل و نقل عمومی در سیدنی، نیازمند داشتن کارت اوپال است؛ بنابراین یکی از آن توریست‌هایی نباشید که در ساعات شلوغ ترافیکی، سوار اتوبوس می‌شوند و با سوال‌های بی‌پایان‌شان، وقت آمد و شد مردم را تلف می‌کنند.

۲- بیرون آمدن از خانه و هتل، بدون ضد آفتاب

شاید دل‌تان برای آفتاب گرفتن در استرالیا لک زده باشد. اما باید مراقب باشید. نور خورشید در استرالیا خیلی شدید است. افراد محلی، وقتی گردشگران را با پوست قرمز شده و ورآمده می‌بینند، پوزخندی می‌زنند. بنابراین برای جلوگیری از خراب شدن تعطیلات‌تان، کرم ضد آفتاب یادتان نرود.

۳- نوشیدن در اماکن عمومی

شاید ندانید؛ اما اینجا در استرالیا بیش از آنچه که تصورش را بکنید، مقررات مختلف وجود دارد و ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی یکی از آزاردهنده‌ترین آنهاست. بنابراین جلوی خودتان را بگیرید و نوشیدن را برای خانه یا بار بگذارید.

۴- رفتن به دارلینگ هاربر

احتمالا خیلی از تورلیدرها به شما بگویند که به دارلینگ هاربر بروید. اما صادقانه بگویم؛ وقت‌تان را هدر ندهید. دارلینگ هاربر بیش از حد مکانی توریستی است و اصلا حس و حال محلی در آنجا وجود ندارد. در واقع اهالی سیدنی اصلا آن طرف‌ها نمی‌روند.

۵- طرفداری از تیم‌های دیگر

استرالیایی‌ها عاشق ورزش ملی‌شان هستند و به طور خاص هم از باختن به کیوی‌ها، یا همان تیم فوتبال نیوزیلند، متنفرند. بنابراین اگر در زمان پخش یک بازی فوتبال درون میخانه‌ای بودید، یادتان باشد که حتما طرف استرالیایی‌ها را بگیرید، وگرنه همه سگرمه‌ها توی هم می‌رود.

۶- تعریف و تمجید از ملبورن

سیدنی و ملبورن، همیشه با هم رقابت داشته‌اند و اهالی هر کدام، شهرشان را بهتر می‌دانند. اگر اتفاقا ملبورن را شهر بهتری می‌دانید، بهتر است وقتی در سیدنی هستید، لااقل عقیده خود را به زبان نیاورید!

۷- تا دیر وقت خوابیدن

سیدنی بر خلاف خیلی از شهرهای دیگر جهان، شهری است که زود از خواب بیدار می‌شود. اهالی سیدنی از اینکه در تمام طول سال آب و هوای لذتبخشی دارند، به خود می‌بالند و دوست دارند صبح زود از خواب بیدار شوند و از آب و هوا لذت ببرند. معمولا ساعت ۶ صبح شهر کم کم جان می‌گیرد و در ساعت هفت، دیگر اغلب کافه‌ها کرکره‌ها را بالا کشیده‌اند و مشغول کارند.

۸- دیر وقت بیرون رفتن

همان گونه که گفته شد، در استرالیا و به ویژه سیدنی، مقررات متعددی وجود دارد که یکی از آنها این است که میخانه‌ها باید زود تعطیل کنند. عمده میخانه‌ها در سیدنی در نیمه شب، تعدادی از آنها ۲ صبح و تک و توک هم ۴ صبح تعطیل می‌کنند. بنابراین اگر دیر بیرون بزنید، احتمالا کل زندگی شبانه را از دست خواهید داد.

۹- شنا در بندرگاه

آب‌های آبی رنگ و زیبای بندرگاه یا هاربر، ممکن است شما را وسوسه کند که تن به آب بزنید؛ اما گول نخورید! این آب پر است از گاوکوسه‌ها که یکی از تهاجمی‌ترین انواع کوسه هستند. بنابراین فقط در نقاط مشخص شده و بین تورهای نصب شده شنا کنید.

۱۰- شنا در خارج از محدوده‌های پرچم‌گذاری شده

احتمالا بسیاری از شما قسمتی از سریال Bondi Rescue را دیده باشید. این برنامه تلویزیونی برای یادآوری احتیاط در سواحل و هنگام شنا ساخته شد. در اکثر سواحل سیدنی، نجات‌غریق‌ها حضور دارند و پرچم‌هایی را نصب می‌کنند که باید بین آنها شنا کنید. از این محدوده خارج نشوید؛ وگرنه خودتان را در معرض غرق شدن قرار می‌دهید.

۱۱- احساس اجبار به انعام دادن

در استرالیا حقوق‌ها بالاست و صنعت خدمات، مانند بخش‌های دیگر جهان، به انعام مشتریان متکی نیست. بنابراین، اگر از خدمات کارکنان رستوران یا باری، خیلی لذت بردید، می‌توانید انعام بدهید؛ اما فکر نکنید که این کار ضرورت دارد.

۱۲- استفاده از عبارات کلیشه‌ای

خیلی از خارجی‌ها فکر می‌کنند که وقتی در استرالیا هستند، مثلا برای سفارش میگوی کبابی باید بگویند ” Put a shrimp on the barbi”. اما خیال‌تان راحت، استرالیایی‌ها چنین عباراتی را به کار نمی‌برند. اینجا اصلا به میگو می‌گویند prawns.

G’day هم یکی دیگر از این عبارات است که خیلی به ندرت استفاده می‌شود. همان سلام معمولی کفایت می‌کند.

منبع


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه