وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » چگونه برای واکسیناسیون کرونا نوبت بگیریم

تاریخ انتشار : 1399/12/27 - 5:18

چگونه برای واکسیناسیون کرونا نوبت بگیریم

صدای استرالیا - با آماده شدن بیش از یک هزار کلینیک عمومی برای انجام فاز بعدی واکسیناسیون کووید-19، هم اکنون استرالیایی‌ها می‌توانند برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.


صدای استرالیا – با آماده شدن بیش از یک هزار کلینیک عمومی برای انجام فاز بعدی واکسیناسیون کووید-۱۹، هم اکنون استرالیایی‌ها می‌توانند برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

فاز ۱B واکسیناسیون کرونا از روز ۲۲ مارس آغاز می‌شود و به تدریج تا پایان آوریل در بیش از ۴۰۰۰ درمانگاه به انجام می‌رسد. در میان این مراکز، بیش از یکصد مرکز خدمات بهداشتی بومیان و ۱۳۰ کلینیک تنفسی تحت نظر پزشکان عمومی نیز فعالیت می‌کنند.

در فاز بعدی واکسیناسیون، قرار است شش میلیون استرالیایی در طول ماه‌های آینده واکسینه شوند. این افراد شامل گروه‌های آسیب‌پذیر، مانند افراد مسن یا افراد دارای شرایط زمینه‌ای پزشکی هستند.

استرالیایی‌هایی که برای دریافت واکسن در فاز ۱B واجد شرایط هستند، می‌توانند از طریق وب‌سایت وزارت بهداشت و پس از تکمیل فرم بررسی صلاحیت، نزدیک‌ترین مرکز انجام واکسیناسیون را پیدا و به آن مراجعه کنند.

در این سیستم به افراد نوبت واکسیناسیون داده می‌شود که گفته شده پس از افزایش تجربه در سیستم، تعداد نوبت‌ها افزایش می‌یابد.

روش ثبت‌نام و دریافت نوبت

برای دریافت نوبت واکسیناسیون، باید ابتدا فرم بررسی صلاحیت را در آدرس زیر پر کنید.

 https://covid-vaccine.healthdirect.gov.au/eligibility 

اگر برای فاز ۱B واکسیناسیون حایز شرایط تشخیص داده شوید، آنگاه فهرستی از کلینیک‌های واکسیناسیون نزدیک به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید به صورت تلفنی و آنلاین، نوبت خود را رزرو کنید.

اگر هم حایز شرایط نباشید، می‌توانید نام خود را ثبت کنید تا هر زمان در فازهای بعدی نوبت‌تان رسید، به شما اعلام شود.

البته درصورتی که نخواهید از سیستم آنلاین استفاده کنید، می‌توانید مستقیما به کلینیک‌های عمومی مراجعه و نوبت دریافت کنید یا با شماره ویژه ۱۸۰۰۰۲۰۰۸۰ تماس بگیرید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه