وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » چرا استرالیا بهترین مکان برای کسب‌وکار است؟

تاریخ انتشار : 1402/01/09 - 5:59

چرا استرالیا بهترین مکان برای کسب‌وکار است؟

صدای استرالیا - وزیر تجارت و گردشگری استرالیا با استناد به گزارشی که به تازگی منتشر شده است، گفت که که هیچ مکانی بهتر از استرالیا برای کسب‌وکار در جهان وجود ندارد.


صدای استرالیا – وزیر تجارت و گردشگری استرالیا با استناد به گزارشی که به تازگی منتشر شده است، گفت که که هیچ مکانی بهتر از استرالیا برای کسب‌وکار در جهان وجود ندارد.

سناتور دان فارل در بیانیه ای ضمن اشاره به این گزارش با عنوان ۲۰۲۳ Why Australia Benchmark، نوشت که این گزارش اعتبار استرالیا را به عنوان یک اقتصاد باز، باثبات و متصل به اقتصاد جهانی نشان می‌دهد. به همین دلیل استرالیا مقصدی پیشرو برای استارت‌آپ‌های نوآور، سازمان‌های تحقیقاتی و شرکت‌های چندملیتی بزرگ از سراسر جهان است.

در ادامه بیانیه وزیر تجارت و گردشگری استرالیا آمده است:

استرالیا یک شریک تجاری و سرمایه‌گذاری مطمئن و قابل اعتماد است و موقعیت خود را به عنوان دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان مستحکم کرده است. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی استرالیا در سال ۲۰۲۳ چیزی حدود ۱.۶ درصد رشد می‌کند.

تجارت و سرمایه‌گذاری بیشتر منجر به ایجاد مشاغل با درآمد بهتر و آینده اقتصادی بهتر برای استرالیایی‌ها می‌شود. در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در استرالیا بیش از یک تریلیون دلار ارزش داشت که حدود نیمی از اقتصاد این کشور را تشکیل داد.

اقدام دولت آلبانیزی در زمینه تغییرات آب و هوایی، استرالیا را به یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کرده است. استرالیا در موقعیت تبدیل شدن به یک ابرقدرت در زمینه انرژی تجدیدپذیر با مواد معدنی حیاتی، باد، هیدروژن و صنایع خورشیدی است.

روابط قوی تجاری و سرمایه‌گذاری استرالیا با اقتصادهای در حال رشد جهان به این معنی است که استرالیا با دسترسی به بازار ترجیحی منطقه آسیا-اقیانوسیه، دروازه‌ای طبیعی برای تجارت بین‌المللی است.

قدرت استرالیا در تنوع آن نهفته است. استرالیا با نیروی کار بسیار تحصیلکرده و خلاق، کشوری چندفرهنگی است و از ورود نیروهای جدید استقبال می‌کند. سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و استعدادهای بین‌المللی جذب شهرت استرالیا در زمینه کیفیت و نوآوری در صنایع مختلف از جمله تحقیقات و آموزش، کشاورزی و غذا، سلامت، انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری می‌شوند.

سرمایه‌گذاران به بخش رو به رشد فناوری استرالیا کمک می‌کنند که یکی از بزرگترین و نوآورترین بخش‌ها در نیمکره جنوبی کره زمین است. بخش فناوری استرالیا با ارزش بیش از ۱۶۷ میلیارد دلار، اکنون سومین بخش بزرگ در تولید ناخالص داخلی استرالیا است. اکوسیستم نوآوری حمایتی استرالیا، انکوباتوری برای نوآوری‌هایی مانند گوگل مپس، وای فای، ضبط‌کننده جعبه سیاه پرواز و کاشت حلزون شنوایی بوده است.

دولت آلبانیزی از سرمایه‌گذاران برای رشد مشاغل و صنعت استرالیا از طریق کمک‌های مالی و مشوق‌هایی از جمله ۲۵ میلیارد دلار برای پروژه‌های انرژی پاک و تجدیدپذیر، یک صندوق ۲۰ میلیارد دلاری تحقیقات پزشکی و ایجاد یک خط سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد دلاری در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه ملی پهنای باند و پوشش تلفن همراه حمایت می‌کند.

سرمایه‌گذاری خارجی در استرالیا به سرعت در حال رشد است و دولت تمرکز خود را بر ارتباط با جهان، تعمیق روابط تجاری و کشف فرصت‌های جدید به نفع همه استرالیایی‌ها معطوف کرده است.

منبع: وزارت تجارت استرالیا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه