وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » پیک چهارم کرونا در استرالیا فرا رسید

تاریخ انتشار : 1401/09/26 - 10:57

پیک چهارم کرونا در استرالیا فرا رسید

صدای استرالیا– با رسیدن استرالیا به پیک احتمالی چهارم کووید-۱۹، تعداد موارد ابتلا به این ویروس در تعدادی از ایالت‌ها […]

شناسایی نخستین مورد از گونه تازه کرونا در استرالیا؛ دلتا پلاس هم آمد

صدای استرالیا– با رسیدن استرالیا به پیک احتمالی چهارم کووید-۱۹، تعداد موارد ابتلا به این ویروس در تعدادی از ایالت‌ها به ثبات نسبی رسیده و در برخی دیگر رو به افزایش است.

تعداد افراد کرونامثبت در کوئینزلند طی هفته گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته و به ۱۶۶۰۰ نفر رسیده است.

در همین حال، آمار مرگ و میر هفتگی ناشی از کرونا نیز در این ایالت بیش از دو برابر شده و از ۱۵ به ۳۳ نفر افزایش یافته است.

اما در ویکتوریا شاهد کاهش ۱۲ درصدی موارد ابتلا از ۲۷۷۹۰ به ۲۴۶۵۲ نفر نسبت به هفته ماقبل بوده‌ایم. میزان مرگ‌ومیر نیز در حد ۸۴ نفر باقی ماند. 

در نیوساوت ولز نیز موارد ابتلای هفتگی تقریبا ثبات داشته و تنها ۷ درصد رشد کرده و به ۴۰۶۹۵ در این هفته رسیده است. آمار مرگ‌میر اما در این ایالت از ۳۲ مورد به ۷۴ مورد افزایش نشان می‌دهد.

این در حالی است که کری چنت، افسر ارشد بهداشت نیوساوت‌ولز دیروز اعلام کرد که این ایالت به نقطه اوج موج چهارم خود رسیده است.

در قلمرو پایتخت استرالیا در این هفته ۳۰۱۸ مورد کرونامثبت شناسایی شد که نسبت به هفته ماقبل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

در عین حال در قلمرو شمالی موارد ابتلا به کووید-۱۹ از ۸۲۷ نفر به ۸۳۱ نفر رسیده و به این ترتیب، تقریبا ثبات داشته است. مرگ و میر در این ایالت  نیز در این هفته در عدد ۸۴ باقی ماند.

تاسمانی طی دو هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا از ۳۹۵۵ به ۴۰۴۵ بوده  است. استرالیای غربی نیز ۱۱۶۲۴ مورد را در هفته گذشته ثبت کرد که در مقایسه با ۱۲۳۸۳ مورد در هفته گذشته کاهش اندکی نشان می‌دهد. مرگ و میر ناشی از کرونا در تاسمانی از ۲۶ به ۱۲ نفر کاهش یافت.

منبع: ۹ نیوز 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه