وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » پیدا شدن دومین گروه از پناهجویان در استرالیای غربی

تاریخ انتشار : 1402/11/29 - 3:05

پیدا شدن دومین گروه از پناهجویان در استرالیای غربی

صدای استرالیا - در حالی که نیروهای مرزی استرالیا در حال انجام عملیاتی در مورد ورود گروهی از پناهجویان به استرالیای غربی هستند، مشخص شده که گروه دیگری از این پناهجویان هم توسط پلیس پیدا شده‌اند.


صدای استرالیا – در حالی که نیروهای مرزی استرالیا در حال انجام عملیاتی در مورد ورود گروهی از پناهجویان به استرالیای غربی هستند، مشخص شده که گروه دیگری از این پناهجویان هم توسط پلیس پیدا شده‌اند.

پس از پیدا شدن دو گروه از پناهجویان در استرالیای غربی در عرض چند ساعت از یکدیگر، نگرانی‌ها درباره تعداد قایق‌هایی که به سواحل استرالیا رسیده‌اند زیاد شده است.

روز جمعه، گزارش شد که گروهی متشکل از ۳۰ پناهجو از پاکستان و بنگلادش به منطقه دورافتاده «بیگل بی» در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال «بروم» رسیدند.

روز شنبه نیز توسط روزنامه استرالین فاش شد که گروه دوم ناشناخته‌ای شامل ۱۳ مرد – ۱۲ مرد بنگلادشی و یک مرد هندی – کمی قبل از ساعت ۵ بعدازظهر روز جمعه وارد کمپی در «پندر بی» در ۵۰ کیلومتری شمال «بیگل بی» در شبه جزیره دورافتاده «دامپیر» شده‌اند.

استرالین گزارش داد که این گروه چند ساعتی را با ساکنان بومی منطقه گذراندند که سعی کردند امنیت آنها را تضمین کنند، تا اینکه  پلیس بعداً سر رسید.

پلیس و نخست وزیر هنوز علناً در مورد گروه دوم اظهار نظر نکرده‌اند.

در بیانیه‌ای از پلیس مرزی در روز جمعه آمده است: سیاست‌های سخت حفاظت از مرزهای استرالیا به این معنی است که هر کسی که غیرمجاز با قایق خود را به استرالیا برساند هرگز اجازه اقامت دائم را به دست نخواهد آورد. تنها راه سفر به استرالیا به صورت قانونی و با ویزای استرالیا است.

در همین حال در حالی که ورود گروه دوم نگرانی‌هایی را در مورد تعداد قایق‌هایی که به سواحل استرالیا در این منطقه رسیده‌اند برانگیخته است، نخست‌وزیر آنتونی آلبانیز مطمئن است که وضعیت مرزی توسط پلیس و عملیات مرزی کنترل می‌شود.

منبع: اسکای نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه