وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » پناهجویان جدید به نائورو فرستاده شدند

تاریخ انتشار : 1402/11/30 - 1:45

پناهجویان جدید به نائورو فرستاده شدند

صدای استرالیا - گزارش رسانه‌های استرالیایی  نشان می‌دهد که پناهجویانی که روز جمعه با قایق خود را به سواحل غربی استرالیا رسانده بودند به جزیره نائورو فرستاده شده‌اند.


صدای استرالیا – گزارش رسانه‌های استرالیایی  نشان می‌دهد که پناهجویانی که روز جمعه با قایق خود را به سواحل غربی استرالیا رسانده بودند به جزیره نائورو فرستاده شده‌اند.

پس از اینکه دو گروه از پناهجویان در عرض چند ساعت بدون شناسایی به غرب استرالیا رسیدند، نیروی مرزی استرالیا  خواستار اتحاد سیاسی در کشور شد.

۱۳ مرد که گمان می‌رود اهل هند و بنگلادش باشند، تنها چند ساعت پس از پیدا شدن ۳۰ پناهجو در شهر «بیگل بی»، در شمال «بروم»، بعد از ظهر جمعه در یک کمپ بومیان پیدا شدند.

گفته شده است که همه این پناهجویان به مرکز فراساحلی «نائورو» فرستاده شده باشند.

در این میان نخست وزیر آنتونی آلبانیزی اتهام مخالفان را که کنترل مرزهای کشور را از دست داده است، رد کرد.

اختلافات سیاسی پس از این رویدادها باعث شد تا «مایکل اوترام»، کمیسر نیروی مرزی بگوید که اختلاف بین سیاستگذاران بر نحوه درک قوانین مرزی استرالیا توسط قاچاقچیان تأثیر می‌گذارد.

پلیس مرزی گفته پس از صدور حکم دادگاه عالی در سال گذشته که به آزادی تعداد نامشخصی از مهاجران بازداشت شده منجر شد در حال حاضر نگرانی‌های زیادی در مورد عملیات قاچاق انسان به وجود آمده است.

پس از کشف این دو قایق، انتقادها علیه آلبانیزی افزایش یافته است.

پیتر داتون، رهبر اپوزیسیون گفت: ما در مورد مرزهایمان نخست وزیر ضعیفی داریم. غیرقابل تصور است که این قایق‌ها بدون شناسایی از آن عبور کنند.

دیوید لیتلپراد، رهبر حزب ملی‌گرایان هم گفت: همه چیز در مورد ساختار دولت و این تصور است که قاچاقچیان قادر به فعالیت هستند.

اندرو هستی، وزیر دفاع دولت سایه به اسکای نیوز گفت: من فکر می‌کنم آنچه قاچاقچیان حس می‌کنند این است که این دولت در امنیت ملی ضعیف است، در امنیت مرزی ضعیف است و آنها اکنون در حال آزمایش نخست وزیر هستند.

آلبانیزی در مقابل از خود دفاع و تاکید کرده که دولتش کنترل مرزها را از دست نداده است و گفت که مسائل امنیت ملی را سیاسی نخواهد کرد.

او گفت: ما بسیار مطمئن هستیم که عملیات مرزهای مستقل همچنان پابرجاست و در حال اجرای سیاست‌هایی هستیم که گفته بودیم.

منبع: شبکه خبری ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه