وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » نفس‌های پایانی قرنطینه در ملبورن؛ محدودیت‌های بیشتری برداشته شد

تاریخ انتشار : 1399/08/05 - 8:57

نفس‌های پایانی قرنطینه در ملبورن؛ محدودیت‌های بیشتری برداشته شد

صدای استرالیا – نخست وزیر ایالت ویکتوریا سرانجام از رفع محدودیت‌های مهمی در کلانشهر ملبورن خبر داد.


صدای استرالیا – نخست وزیر ایالت ویکتوریا سرانجام از رفع محدودیت‌های مهمی در کلانشهر ملبورن خبر داد.

دنیل اندروز در کنفرانس خبری امروز دوشنبه ۲۶ اکتبر خود با اعلام اینکه نتایج تست‌های بسیاری که در مناطق شمالی ملبورن انجام شد همگی منفی بوده‌اند، گفت: ما صبر کردیم تا مطمئن شویم که شیوع کرونا در بخش‌های شمالی ملبورن متوقف شده است و من خوشحالم که بگویم افراد بسیار زیادی تست شدند و نتایج بسیار خوبی حاصل شد.

اندروز در ادامه گفت: بسیار خوشحالم اعلام کنم که از ساعت ۱۱:۵۹ شب سه‌شنبه ۲۷ اکتبر تمامی خرده‌فروشی‌ها مجوز فعالیت پیدا می‌کنند و رستوران‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها و بارها نیز می‌توانند پذیرای مشتریان باشند.

به گفته اندروز، کسب و کارها در فضاهای روبسته می‌توانند پذیرای حداکثر ۲۰ نفر و در فضاهای روباز می‌توانند پذیرای حداکثر ۵۰ نفر باشند به شرطی که فضای دو متر مربعی برای هر نفر رعایت شود.

سالن‌های زیبایی و ارائه دهنده خدمات شخصی نیز به شرطی که کارکنان از ماسک استفاده کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند مجاز به فعالیت خواهند بود.

بر این اساس، کارکنان خرده‌فروشی‌ها و دیگر مشاغل اعلام شده می‌توانند بلافاصله به محل‌های کار خود رفته و مقدمات بازگشایی کسب و کار خود را از روز چهارشنبه فراهم کنند.

از دیگر تغییرات مهمی که از نیمه‌شب سه‌شنبه اجرایی خواهند شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حداکثر ۱۰ نفر می‌توانند در فضای بیرون از خانه گردهم‌ بیایند و نوزادان و کودکان زیر ۱۲ ماه در این تعداد گنجانده نمی‌شوند.

گردهم‌آیی‌های بیرون از خانه دیگر محدود به دو خانواده نخواهد بود و تعداد خانواده‌های بیشتری می‌توانند حضور داشته باشند منوط به اینکه تعداد بیشتر از ۱۰ نفر نباشد.

تعداد افراد مجاز در عروسی‌ها به ۱۰ نفر و مراسم خاکسپاری به ۲۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

گردهم‌آیی‌های مذهبی در فضاهای روبسته می‌توانند با حضور حداکثر ۱۰ نفر انجام شوند و این تعداد در فضای روباز به ۲۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

محدودیت تردد در شعاع ۲۵ کیلومتری محل سکونت و کار همچنان برقرار است حال آنکه این محدودیت از ساعت ۱۱:۵۹ شب یکشنبه هشتم نوامبر برداشته شده و مرز میان کلانشهر ملبورن و مناطق حاشیه‌ای ایالت ویکتوریا حذف می‌شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه