وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » پایان برزخ؛ هزاران پناهجو که با قایق به استرالیا آمده‌اند، اجازه اقامت دایم می‌گیرند

تاریخ انتشار : 1401/11/24 - 2:45

پایان برزخ؛ هزاران پناهجو که با قایق به استرالیا آمده‌اند، اجازه اقامت دایم می‌گیرند

صدای استرالیا– هزاران پناهنده‌ای که سال‌ها در بلاتکلیفی رها شده‌ بودند، از امروز واجد شرایط اقامت دایم در استرالیا خواهند […]

پایان برزخ؛ هزاران پناهجو که با قایق به استرالیا آمده‌اند، اجازه اقامت دایم می‌گیرند

صدای استرالیا– هزاران پناهنده‌ای که سال‌ها در بلاتکلیفی رها شده‌ بودند، از امروز واجد شرایط اقامت دایم در استرالیا خواهند بود.

دولت آلبانیزی روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۹ هزار نفر که از طریق دریا وارد استرالیا شده‌اند، می‌توانند برای دریافت اقامت دایم درخواست بدهند.

این اقدام از سوی دولت، به منظور عمل به تعهد حزب کارگر در جریان انتخابات، مبنی بر پایان دادن به استفاده از ویزاهای حفاظت موقت انجام می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که این تغییرات شامل دارندگان ویزای حفاظت موقت (TPV) یا ویزای سازمانی پناهگاه امن (SHEV) می‌شود. اما فقط کسانی که قبل از شروع عملیات مرزهای مستقل در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۳ وارد استرالیا شده‌اند، واجد شرایط خواهند بود.

در آن سال، اسکات موریسون، وزیر وقت مهاجرت، سیاستی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن، خانواده پناهندگانی که با قایق وارد می‌شدند، در انتهای صف درخواست‌های ورود قرار می‌گرفتند و به این ترتیب، پناهندگان از امکان گردهم‌آوردن خانواده محروم می‌شدند.

اما از امروز پناهندگان واجد شرایط می‌توانند برای اقامت دائم با حق تجدید دیدار با  خانواده و امکان دریافت شهروندی درخواست دهند.

شورای پناهندگان استرالیا از این اقدام استقبال کرده است.

پل پاور، مدیر اجرایی این شورا گفت: لغو دستورالعمل ۸۰ توسط اندرو گیلز، وزیر مهاجرت، به این معنی است که پناهندگان دارای ویزای دائمی که با قایق وارد شده‌اند، دیگر در انتهای صف ویزای خانواده قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: سالها، پناهندگان صرفاً به دلیل نحوه ورودشان به استرالیا از پیوستن به خانواده خود محروم بوده‌اند. این سیاست  استرس  بسیار زیادی برای هزاران نفر  به وجود آورده و موجب شده بود که کودکانی بدون شناختن والدین شان، در استرالیا بزرگ شوند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • احمدبیگی

    تاریخ : ۳۱ - فروردین - ۱۴۰۲

    آیا اگر یک ایرانی با پاسپورت ایرانی دارایگرسن کارت آمریکا باشد میتواند یک سازمان مردم نهاد ngo ثبت نماید


    پاسخ

ارسال دیدگاه