وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » پاسپورت استرالیا یکی از گرانترین و ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان

تاریخ انتشار : 1401/02/09 - 6:57

پاسپورت استرالیا یکی از گرانترین و ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان

صدای استرالیا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پاسپورت استرالیایی‌ یکی از گرانترین پاسپورت‌های جهان بوده و از نظر قدرت و امکان جابه‌جایی، جزو ضعیف‌ترین‌ها در جهان است.


صدای استرالیا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پاسپورت استرالیایی‌ یکی از گرانترین پاسپورت‌های جهان بوده و از نظر قدرت و امکان جابه‌جایی، جزو ضعیف‌ترین‌ها در جهان است.

وب‌سایت ParkSleepFly  پاسپورت‌های ۴۸ کشور را مورد بررسی قرار داده که بر اساس آن، پاسپورت استرالیایی در رتبه چهل و سوم قرار گرفته است.

این وب‌سایت گذرنامه‌ها را با تمرکز بر هزینه کلی در مقایسه با آزادی حرکتی که به فرد می‌دهد، بررسی کرده است. جنبه قدرت پاسپورت نیز مربوط به تعداد کشورهایی است که دارنده پاسپورت می‌تواند بدون ویزا به آنها سفر کند یا در بدو ورود، ویزای آن کشور را دریافت کند.

پاسپورت استرالیا در این بررسی از مجموع ۱۰ نمره، توانسته است فقط ۲٫۵۶ نمره به دست بیاورد.

نمره کل ارزش پاسپورت استرالیا ۲٫۵۶ از ۱۰ بود.

کشورهایی مانند رومانی (۲٫۷۷) و جزیره باربادوس (۲۶۶) بالاتر از استرالیا قرار گرفته‌اند.

پاسپورت استرالیا از نظر امکان قدرت، بهترین امتیاز را در میان ده کشور آخر این رده‌بندی گرفته است. دارندگان پاسپورت استرالیا می‌توانند به ۱۰۳ کشور بدون ویزا سفر کنند و برای سفر به ۵۳ کشور نیز در هنگام ورود برای آنها ویزا صادر می‌شود.

اما پاسپورت استرالیا از نظر هزینه، سومین پاسپورت گران قیمت بین ۴۸ کشور مورد بررسی محسوب می‌شود.

پاسپورت استرالیایی با اعتبار ده ساله برای افراد ۱۶ سال به بالا ۳۰۸ دلار و برای کودکان با تاریخ انقضای ۵ ساله ۱۵۵ دلار هزینه دارد.

درخواست صدور پاسپورت المثنی یا اضطراری نیز در صورتی که خارج از استرالیا باشید، ۱۹۳ دلار برای شما آب می‌خورد.

در بین کشورهای مورد بررسی، فقط پاسپورت فرانسه و لیختن‌اشتاین از استرالیا گران‌تر است.

در مجموع فقط کانادا (با امتیاز ۲٫۱۳)، شیلی (۲٫۱۳)، سان‌مارینو (۱٫۹۲)، مکزیک (۱٫۹۲) و لیختن‌اشتاین (۱٫۰۶) در رده بندی پاسپورت‌ها پایین‌تر از استرالیا قرار گرفته‌اند.

بهترین پاسپورت‌ نیز بر اساس این بررسی با نمره ۱۰ کامل به امارات متحده عربی اختصاص دارد و پس از آن سوئد (۸٫۹۴)، کره جنوبی (۷٫۹۸) و اسپانیا (۷٫۸۷) رده‌های دوم تا چهارم را به دست آورده و در هر دو شاخص مورد بررسی امتیاز بالایی به دست آورده‌اند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه