وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » ویکتوریا به ۴۰ تا ۴۹ ساله‌ها واکسن فایزر می‌زند؛ احتمال تغییر برنامه واکسیناسیون ملی

تاریخ انتشار : 1400/03/07 - 6:26

ویکتوریا به ۴۰ تا ۴۹ ساله‌ها واکسن فایزر می‌زند؛ احتمال تغییر برنامه واکسیناسیون ملی

صدای استرالیا– با توجه به رشد خوشه ویروس کرونا در ویکتوریا، مقامات بهداشتی برای تزریق دوز اول واکسن فایزر به […]

ویکتوریا به 40 تا 49 ساله‌ها واکسن فایزر می‌زند؛ احتمال تغییر برنامه واکسیناسیون ملی

صدای استرالیا– با توجه به رشد خوشه ویروس کرونا در ویکتوریا، مقامات بهداشتی برای تزریق دوز اول واکسن فایزر به بزرگسالان زیر ۵۰ سال یا تغییر توصیه‌ها در مورد افرادی که می‌توانند واکسن آسترازنکا را دریافت کنند، آماده‌‌اند.

جیمز مرلینو، سرپرست نخست‌وزیری ویکتوریا اعلام کرد که مراکز واکسیناسیون انبوه در این ایالت، واکسن فایزر را به افراد ۴۰ تا ۴۹ ساله تزریق خواهند کرد.

این تصمیم در حالی گرفته شده که تا کنون نزدیک به ۳۰ نفر مبتلای جدید، بیش از ۱۰ هزار تماس نزدیک و بیش از ۱۵۰ مکان پرخطر کرونا در این ایالت اعلام شده است.

شرکت هواپیمایی کانتاس نیز در تلاش برای ترغیب مردم، اعلام کرده که به کسانی که واکسن بزنند، امتیاز باشگاه مشتریان اهدا خواهد کرد.

کریس بلیث، رییس مشترک گروه مشاوره فنی مصون‌سازی استرالیا (ATAGI) گفت که این گروه مشورتی، توصیه‌هایش را درباره استفاده از واکسن آسترازنکا برای افراد زیر ۵۰ سال و فاصله دوزهای واکسن تغییر نداده است؛ اما به طور فعال وضعیت گسترش بیماری را در ویکتوریا زیرنظر دارد و در صورت تغییر شرایط، ممکن است توصیه‌هایش را به روز کند.

وی با حمایت از اقدام ویکتوریا برای ارایه واکسن فایزر به افراد ۴۰ تا ۴۹ سال گفت که این ایالت با توجه به میزان موجودی واکسن، می‌تواند سن دریافت کنندگان را پایین‌تر هم بیاورد.

بلیث گفت: چالش اصلی در حال حاضر، اطمینان از این است که واکسن به اندازه کافی وجود داشته باشد و باید گفت که تا امروز، واکسن کافی برای واکسیناسیون تمامی جمعیت بزرگسال را در اختیار نداریم.

از سوی دیگر، پروفسور پل کلی، افسر ارشد پزشکی استرالیا اعلام کرد که ممکن است دولت، تزریق دوز دوم واکسن را متوقف کند و روی تزریق دوز اول برای جوان‌ترها متمرکز شود.

پل گریفین، متخصص بیماری‌های عفونی نیز بیان داشت: استدلال‌های قوی مبنی بر این وجود دارد که استرالیا نیز باید همچون سنگاپور و آلمان، تزریق دوز اول واکسن به جمعیت گسترده‌تری از بزرگسالان را در اولویت قرار دهد.

اما به گفته پروفسور فیونا راسل، مشاور واکسن سازمان جهانی بهداشت، برنامه ویکتوریا برای توسعه دسترس‌پذیری واکسن، جمعیت زیر ۴۰ سال را نادیده گرفته و این مساله ممکن است به گسترش سریع‌تر ویروس منجر شود.

وی گفت: ما می‌دانیم که افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله، ناقلان اصلی این ویروس هستند و واکسن فایزر را باید برای آنها در نظر گرفت.

وی افزود: افرادی که در دهه چهارم زندگی‌شان هستند، کمتر احتمال دارد که به نوع شدید بیماری دچار شوند و ناقلان اصلی ویروس هم نیستند.

از سوی دیگر، جوان‌ترها معمولا علایم خفیف بیماری را بروز می‌دهند و به دلیل اینکه بیشتر اجتماعی‌اند و مقررات فاصله‌گذاری را به خوبی رعایت نمی‌کنند، خطر شیوع بیماری را افزایش می‌دهند.

منبع: The Age


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه