وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » وعده انتخاباتی حزب کارگر: پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان TAFE و ایجاد ظرفیت دانشگاهی

تاریخ انتشار : 1400/09/15 - 8:09

وعده انتخاباتی حزب کارگر: پرداخت هزینه تحصیلی دانشجویان TAFE و ایجاد ظرفیت دانشگاهی

صدای استرالیا- حزب  کارگر برنامه‌ای میلیارد دلاری را برای ایجاد 65 هزار موقعیت تحصیلی دانشگاهی و همچنین پوشش هزینه‌های تحصیلی نیم میلیون دانشجوی Tafe در چهار سال آینده، درصورت پیروزی در انتخابات سال آینده به اجرا می‌گذارد.

۱۰ دانشگاه برتر استرالیا در سال ۲۰۱۸

صدای استرالیا- حزب  کارگر برنامه‌ای میلیارد دلاری را برای ایجاد ۶۵ هزار موقعیت تحصیلی دانشگاهی و همچنین پوشش هزینه‌های تحصیلی نیم میلیون دانشجوی Tafe در چهار سال آینده، درصورت پیروزی در انتخابات سال آینده به اجرا می‌گذارد.

رهبر اپوزیسیون با کارزار انتخاباتی بلندپروازانه‌اش در سال ۲۰۱۹، شکست را تجربه کرد؛ کارزاری که منتقدان آن را پراکنده و پرریسک ارزیابی کردند.

اما آنتونی آلبانیز، امروز، با سیاست جدیدی به عرصه انتخابات آینده برمی‌گردد و کارزار خود را بر موضوعی قرار داده که به طور سنتی نقطه قوت حزب‌اش تلقی می‌شود: آموزش.

آلبانیز، چند روز پس از اعلام سیاست‌های تغییر اقلیم حزب کارگر، حالا برنامه ۱٫۲ میلیارد دلاری مهارت و آموزش را هم‌زمان با کارزار غیر رسمی حزب‌اش معرفی می‌کند.

این برنامه، با توجه به کمبود نیروهای مهارتی در استرالیا به دلیل تبعات همه‌گیری کرونا، وعده افزایش مشارکت نیروی کار، در بخش‌های آسیب دیده را می‌دهد. هرچند که برنامه مذکور، وابسته به مشارکت دولت فدرال و ایالات و قلمروها در تامین بودجه طرح خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه، وعده پوشش هزینه ۴۶۵ هزار دانشجوی موسسه تیف در سال‌های آینده در حوزه‌هایی است که بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند؛ مانند خدمات میهمان‌یاری، گردشگری و ساخت و ساز. این برنامه شامل ایجاد ۴۵ هزار موقعیت تحصیلی در تیف نیز می‌شود.

حزب کارگر همچنین مدعی است که ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها برای رفع مشکل کمبود نیروهای مهارتی کافی نیست و به همین منظور وعده داده که تا ۲۰ هزار نفر ظرفیت جدید دانشگاهی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را داده است.

بر اساس این برنامه، دانشگاه‌ها در طول یک دوره شش ساله از ۲۰۲۱، برای ایجاد ظرفیت دانشگاهی با اولویت، ساکنان اولیه استرالیا، افراد ساکن در نقاط دوردست و حومه‌ای و افرادی که اولین دانشجویان در خانواده‌شان محسوب می‌شوند، بودجه دریافت می‌کنند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه