وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » وزیر سابق امور داخلی: دولت آلبانیزی ویزای حفاظتی موقت را حفظ کند

تاریخ انتشار : 1401/04/03 - 5:42

وزیر سابق امور داخلی: دولت آلبانیزی ویزای حفاظتی موقت را حفظ کند

صدای استرالیا– کارن اندروز، وزیر سابق امور داخلی استرالیا تاکید دارد که دولت باید ویزای حفاظتی موقت را به عنوان […]

وزیر سابق امور داخلی: دولت آلبانیزی ویزای حفاظتی موقت را حفظ کند

صدای استرالیا– کارن اندروز، وزیر سابق امور داخلی استرالیا تاکید دارد که دولت باید ویزای حفاظتی موقت را به عنوان یک پیام مشخص برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان انسان و پناهجویان حفظ کند.

چهار قایق از سوی نیروهای مرزی استرالیا و مقامات کانادایی در ۵ هفته اخیر شناسایی شده‌اند و پناهندگان می‌گویند که به آنها گفته شده دولت جدید استرالیا، آنها را به کشورشان برنمی‌گرداند.

مردم سریلانکا که کشورشان بدترین بحران اقتصادی ۷۰ سال اخیر را سپری می‌کند و با کمبود شدید مواد غذایی، سوخت و سایر اقلام ضروری مواجه‌اند، ناامیدانه برای فرار از این کشور تلاش می‌کنند.

کلیر مک‌نیل، وزیر امور داخلی استرالیا در هفته جاری برای ملاقات با مقامات سریلانکایی و گفت‌وگو درباره کمک‌های انسان‌دوستانه و اقتصادی و همچنین حل مشکل پناهجویان به کلمبو سفر کرد

وی پیشنهاد کمک ۵۰ میلیون دلاری، شامل ۲۲ میلیون دلار به برنامه جهانی غذا و ۲۳ میلیون دلار کمک‌های توسعه‌ای را به سریلانکا پیشنهاد کرد. همچنین ۵ میلیون دلار نیز اخیرا به نهادهای سازمان ملل در این کشور پرداخت شده است.

اما کارن اندروز معتقد است که دولت آلبانیزی برای جلوگیری از انجام سفرهای خطرناک قایق‌های حامل پناهجویان، باید اقدامات بیشتری انجام بدهد.

او بر اهمیت عملیات مرزهای مستقل تاکید کرد و گفت که ویزاهای حفاظتی موقت باید به عنوان یک عامل بازدارنده حفظ شود.

اندروز در اسکای نیوز افزود: این یک سیگنال بزرگ برای قاچاقچیان انسان است که بدانند اینجا جایی ندارند.

حزب کارگر که در طول مبارزات انتخابات فدرال اعلام کرده بود که در صورت پیروزی، ویزاهای حفاظتی موقت را لغو کرده و ویزای حفاظتی دایم ارایه خواهد کرد.

 

منبع: اسکای نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه